Veiligheidsgordel SC '05

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
chef 9396
Geregistreerd lid

Veiligheidsgordel SC '05

Bericht door chef 9396 » di 04 okt, 2022 10:31

Gisteren is voor de tweede keer het automatisch oprolsysteem van de veiligheidsgordel aan de chauffeurskant komen te gaan
Dit was een jaar of 2 geleden al eens gebeurd en toen heb ik er een tweedehands gordel van de sloop ingezet, die dus nu ook gesloopt is...
Dat ding heeft een klein fortuin gekost, dus nu wil ik graag een duurzamere oplossing (lees: geen sloopspul).
Ik heb elektrisch verstelbare zetels en dacht dat je daar een specifieke gordel voor nodig had. Intussen lees ik evenwel dat de gordels voor manuele en elektrische zetels uitwisselbaar zouden zijn.
Iemand die daar ervaring mee heeft ?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Veiligheidsgordel SC '05

Bericht door Vyv » di 04 okt, 2022 11:54

Ik heb er eentje van eBay UK gehaald, je krijgt dan een passagiers gordel die weinig gebruikt is, vaak zo goed als nieuw. Inbouw is goed zelf te doen.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » di 04 okt, 2022 20:40

chef 9396 schreef:
di 04 okt, 2022 10:31
Gisteren is voor de tweede keer het automatisch oprolsysteem van de veiligheidsgordel aan de chauffeurskant komen te gaan Afbeelding
Dit was een jaar of 2 geleden al eens gebeurd en toen heb ik er een tweedehands gordel van de sloop ingezet, die dus nu ook gesloopt is...
Dat ding heeft een klein fortuin gekost, dus nu wil ik graag een duurzamere oplossing (lees: geen sloopspul).
Ik heb elektrisch verstelbare zetels en dacht dat je daar een specifieke gordel voor nodig had. Intussen lees ik evenwel dat de gordels voor manuele en elektrische zetels uitwisselbaar zouden zijn.
Iemand die daar ervaring mee heeft ?

Een deugdelijke optie is een nieuwe gordel maar deze wagens worden nu al meer dan 10 jaar niet meer gemaakt dus een nieuwe gordel gaat er niet in zitten. De gordels van een cabrio zijn zeer specifieke gordel en al zeker als het elektrisch verstelbare stoelen zijn, door de zeldzaamheid gaat de prijs dus ook omhoog. Er zijn bedrijven die gordels reviseren, ik zou hen eens contacteren.

chef 9396
Geregistreerd lid

Bericht door chef 9396 » wo 05 okt, 2022 15:59

Vyv schreef:Ik heb er eentje van eBay UK gehaald, je krijgt dan een passagiers gordel die weinig gebruikt is, vaak zo goed als nieuw. Inbouw is goed zelf te doen.
Ja das nog een optie, tweedehands van een links gestuurde begin ik niet meer aan Afbeelding

chef 9396
Geregistreerd lid

Bericht door chef 9396 » wo 05 okt, 2022 16:02

Reviseren kan ook. Maar dat is op basis van inruil. Dan zit ik zonder gordel voor afzienbare tijd
Kan iemand uitsluitsel geven over de al dan niet uitwisselbaarheid van de gordel voor manueel of elektrisch verstelbare zetels ?

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » wo 05 okt, 2022 22:00

[q]

Niet uitwisselbaar.
Reden: onnodige quote

Frange
Geregistreerd lid

Bericht door Frange » zo 09 okt, 2022 15:40

Hier vorig jaar hetzelfde, binnenin pinnetje en stuk plastic afgebroken en niet meer te herstellen.
Op ebay UK een links exemplaar gevonden voor 100€ Verzendkosten inbegrepen.💪🏼😜

Plaats reactie