Temperatuurmeter dood

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
bkneep
Geregistreerd lid

Temperatuurmeter dood

Bericht door bkneep » di 13 dec, 2022 12:07

Sinds vanmorgen is de meter teruggezakt en blijft op nul staan. Heb gezien dat het kan liggen aan de sensor of de thermostaat. Waar kan ik de sensor vinden? Kan het heel veel kwaad om hiermee door te rijden?

Mickyman
Geregistreerd lid

Re: Temperatuurmeter dood

Bericht door Mickyman » di 13 dec, 2022 12:12

heb je hem zien zakken of is hij gewoon niet omhoog gegaan, ik heb bijv. mijn thermostaat stuk en als ik met dit weer rij blijft hij ook beneden staan tenzij ik lang binnendoor rij, maar dat kan wel 20 minuten duren voordat er beweging in komt

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » di 13 dec, 2022 12:25

hij is even van zijn plek geweest tot ongeveer een kwart om later terug te zakken.

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » di 13 dec, 2022 12:28

Als het je thermostaat is zul je dat ook terugzien in je brandstof verbruik, dat aanzienlijk hoger zal liggen. Ik denk dat het zeker verstandig is om in beide gevallen het kapotte onderdeel te vervangen.

Ik vermoed dat het je thermostaat is..

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » di 13 dec, 2022 12:44

Ok, dank je. Dan maar op zoek naar een thermostaat.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » di 13 dec, 2022 12:52

De sensor zit als je voor je motor staat rechterzijde blok, vlakbij de koelslang. Als deze niet omhoog komt is het vaak de sensor. Die geeft een signaal naar je meter.Het beste is zowel de sensor te vervangen als de thermostaat. Is van je 900 of 9-3? De sensoren verschillen nl.

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » di 13 dec, 2022 13:49

Het is de 9-3 Cabrio

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » ma 09 jan, 2023 13:32

Uiteindelijk deed het probleem zich alleen maar voor in de ochtend na hele koude temperaturen. In de loop van de dag waren er geen problemen meer en nu ook al niet meer. Ik kijk het voor nu even aan. Nieuw probleem dient zich al aan in de vorm van weinig tegendruk bij het koppelingspedaal. Gaan ze deze week naar kijken en ik hoop dat het alleen de kabel is.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » ma 09 jan, 2023 13:35

bkneep schreef:
ma 09 jan, 2023 13:32
Uiteindelijk deed het probleem zich alleen maar voor in de ochtend na hele koude temperaturen. In de loop van de dag waren er geen problemen meer en nu ook al niet meer. Ik kijk het voor nu even aan. Nieuw probleem dient zich al aan in de vorm van weinig tegendruk bij het koppelingspedaal. Gaan ze deze week naar kijken en ik hoop dat het alleen de kabel is.
de 9-3og heeft geen kabel maar is hydraulisch. Succes met de reparatie.

koenalmelo
Geregistreerd lid

Bericht door koenalmelo » ma 09 jan, 2023 19:12

Ik zou ze sowieso alle 2 vervangen.
Kosten geen drol en weet je zeker dat je direct 100% goed zit! Niet alleen voor nu, maar tevens met het oog op de toekomst.

Plaats reactie