Ik heb een nieuwe knoppenset weten te bemachtigen voor m.n. het openen en sluiten van de cabriokap.
Nu wil ik voorkomen dat deze weer uitvreet en de zaak loslaat.
Is dit te behandelen met blanke- of nagellak om dit in de toekomst te voorkomen?
Wie heeft hier ervaringen mee?
Beschermen knop openen en sluiten cabriokap
-
Mickyman
- Geregistreerd lid
Re: Beschermen knop openen en sluiten cabriokap
Een nieuwe ga je niet vinden en een nette kost de hoofdprijs 150 euro en meer, wat ik doe is hem bijwerken met een zwarte marker, dat blijft redelijk lang zitten.
Mocht je wel een nieuwe vinden, dan is ook die laag al vele jaren oud en zal denk ik ook snel "ontbinden"
Mocht je wel een nieuwe vinden, dan is ook die laag al vele jaren oud en zal denk ik ook snel "ontbinden"
-
Willem_Dokkum
- Geregistreerd lid
ik heb een nette onbeschadigde gevonden en weet dat deze natuurlijk ook weer zal beschadigen. Vandaar mijn vraag hier.
Ik spuit er wel blanke lak op, zal eerst op de oude knoppen testen. Wellicht zal dit vertragend werken.......
Ik spuit er wel blanke lak op, zal eerst op de oude knoppen testen. Wellicht zal dit vertragend werken.......
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Zolang je er niets opsmeert, niet schoonmaakt met chemicaliën en hem voorzichtig met schone handen zonder lange nagels bedient, kan zo’n knopje toch jaren mee? 
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Wil je het echt voor altijd beschermen? Wat is het je waard?
Er bestaat een oplossing voor (en daar moest je geen nieuwe knoppenset voor kopen). De softtouch is het probleem dus dat zal je moeten verwijderen en vervangen door zwarte verf. Waarschijnlijk wil je echter wel het mooie lichtgevende icoontje intact houden? Dat kan allemaal, de grote vraag blijft echter, hoeveel is het je waard?

Er bestaat een oplossing voor (en daar moest je geen nieuwe knoppenset voor kopen). De softtouch is het probleem dus dat zal je moeten verwijderen en vervangen door zwarte verf. Waarschijnlijk wil je echter wel het mooie lichtgevende icoontje intact houden? Dat kan allemaal, de grote vraag blijft echter, hoeveel is het je waard?

-
RonnieW
- Donateur (3x)

Je kunt de kap openen met de sleutel dat scheelt de helft. Sluiten moet wel met het knopje.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Hier ook een nieuwe schakelaar, d.w.z. een nieuwe schakelaar in de oude unit i.v.m. de verlichting van de ESP knop. Bescherming ervan, niet aanraken met scherpe dingen of vette vingers, kap open met afstandsbediening etc. Maniakaal? Zeker weten....., het was een hele tour om het te krijgen zoals ik het wilde, gelukt en nu zo proberen te houden....