Nieuwe aanwinst Saab 9-3 1.8t cabrio Liniar.

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
M.Mulder
Geregistreerd lid

Nieuwe aanwinst Saab 9-3 1.8t cabrio Liniar.

Bericht door M.Mulder » do 26 jan, 2023 22:17

Na een jaartje cabrio-loos kwam ik "wederom" een leuke Saab Cabrio tegen op internet. Heb er inmiddels 7 gehad... (Volvo C70 2x Saab 900/93 3 x Audi 80 2x)

Hij stond te koop bij Autohuis Limburg in Sittard. De (winter)prijs is/was aantrekkelijk en de auto zag (op de foto's) er bijzonder goed uit.

1e eigenaar en volledig "Saab-garage" onderhouden. Na goed contact en uitleg (ook via whatsapp) van de eigenaar van de garage (dhr. W.G) kreeg ik meer vertrouwen in de auto en het bedrijf.

Maar vanaf het Gooi richting Sittard (vlak bij Maastricht) is drie uur met het openbaar vervoer....

Maar ja als DAT de auto is die je wat lijkt kleur uitvoering conditie etc etc ga je gewoon.

En het was de moeite waard. Zeer nette auto en goed (ook technisch) verzorgd door de vorige eigenaar.

Afbeelding

Zoals bij alle auto's wordt ook deze Saab binnenste buiten gekeerd om hem tip top in orde te maken.

Laat de zomer maar komen.

Vriendelijke Saab-groet.

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe aanwinst Saab 9-3 1.8t cabrio Linear.

Bericht door RoelandV » do 26 jan, 2023 23:15

Fraaie cabrio! Gefeliciteerd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Nieuwe aanwinst Saab 9-3 1.8t cabrio Liniar.

Bericht door Orphy » do 26 jan, 2023 23:41

Welkom!

Jasperdut
Geregistreerd lid

Bericht door Jasperdut » vr 27 jan, 2023 9:40

Veel plezier en veilige kms gewenst met je mooie aanwinst!

Philip93
Geregistreerd lid

Bericht door Philip93 » vr 27 jan, 2023 11:19

Geen krasje te zien, motorisch ( niet onbelangrijk) ook goed ? Gefeliciteerd en wellicht tot ziens in t Gooi.

M.Mulder
Geregistreerd lid

Bericht door M.Mulder » vr 27 jan, 2023 20:23

Dank voor jullie berichtjes / reacties.

Ben reeds zaken aan het aanpakken....

Twee achterbanden vervangen ivm met gecupte banden. Tijdens het rijden hoor je woei woei woei woei. etc.

De een heeft er geen moeite mee maar ik vindt het bijzonder irritant. Profiel was prima maar banden waren op leeftijd (2007)

Verder de kap geinprigneerd. (zie foto) Door mijn schoonmaakwoede heb ik de kap "te schoon" gemaakt o.t.w. het oude inprigneer verwijderd.... :shock:

Verder de bekende roest onder rubberrand afdekkap aangepakt. Eerst met kleine bijtel of schroevendraaier weg tikken wat los zit.

Daarna met accuboormachine en kleine ronde staalborstel-kop het "restroest" goed verwijderd.

Hierna met roestwerend middel (primer van de action) behandeld. (zie foto) Op een later moment met lakstifje bijwerken. En af en toe controle of het onder controle blijft.

Verder 1 voor 1 alle wielen verwijderd en de remschijven / slangen / rubbers etc. gereinigd Evt geringe roest ook behandeld en alle waar rubber aanzit rijkelijk(! )ingespoten met een goede kwaliteit olie. Een soort WD40 maar dan dikker. (teflonachtig) Die geen rubber en kunststof aantast. Duidelijk sterke afname "gekraak" bij verkeersdrempels..

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover de ontwikkelingen. :)

Vriendelijke Saab-groet.

MrPianola
Geregistreerd lid

Bericht door MrPianola » vr 10 feb, 2023 20:23

Gave bak zeg. Ik houd je vorderingen in de gaten, zelf ook een projectje gekocht onlangs.

M.Mulder
Geregistreerd lid

Bericht door M.Mulder » za 18 feb, 2023 23:21

Dag Saab-liefhebbers.

Kortgeleden een SP-BTo1 Bluetooth module aangesloten op de ICM 1 van mijn Saab....

En hoopte met mijn telefoon muziek via de radio (cd) te kunnen horen... maar je raad het al....blijkt niet te werken en aanmelden met TECH2 blijkt nodig.

Want, zeg nou eerlijk, wat is leuker om tijdens een mooie zomerdag te kunnen touren met leuke muziek op de achtergrond.....

Zijn er hobbyisten die mij (tegen vergoeding) uit de brand kunnen helpen?

Woon in het 't Gooi.

Vriendelijke Saab-groet.

Menno

Plaats reactie