Rubber dopjes zonneklep 9-3 Caab gesmolten?
-
Oosthoek
- Donateur

Rubber dopjes zonneklep 9-3 Caab gesmolten?
De zoekfunctie levert me niets op, maar op beide zonnekleppen van mijn 9-3 og Caab zit een rubber dopje. Hiermee rust de klep tegen de kap aan. Deze dopjes zijn... gesmolten?! Het levert een enorm kleverige bende op en ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen. Als ik de boel schoonmaak met wasbenzine dan komt er alleen maar meer rubber los.... Is dit een bekend fenomeen?
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Re: Rubber dopjes zonneklep 9-3 Caab gesmolten?
Ja, is bekend fenomeen.
Die dopjes smelten uiteindelijk, een beetje afhankelijk of de auto vaak in de zon vertoeft.
Oplossing? Vervangen door andere, soortgelijke dopjes, helemaal weghalen of geheel andere zonnekleppen met nette dopjes monteren.
Die dopjes smelten uiteindelijk, een beetje afhankelijk of de auto vaak in de zon vertoeft.
Oplossing? Vervangen door andere, soortgelijke dopjes, helemaal weghalen of geheel andere zonnekleppen met nette dopjes monteren.
-
Oosthoek
- Donateur

Kun je mij misschien vertellen hoe die dingen verwijderd kunnen worden? Gewoon trekken? Ze zijn dusdanig versmolten dat ik er geen wijs uit kan
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Zitten er volgens mij gewoon opgeplakt.
Ik zie de zonnekleppen ook weleens zonder dopjes en er zit geen gat van een schroef o.i.d.
Dus ik zou zeggen: met kunststof spateltje (tegen beschadiging van de zonneklep) eraf halen en daarna de zwarte zooi eraf poetsen.
Vervangende zonnekleppen mét goed dopje heb ik wel op voorraad eventueel.
Ik zie de zonnekleppen ook weleens zonder dopjes en er zit geen gat van een schroef o.i.d.
Dus ik zou zeggen: met kunststof spateltje (tegen beschadiging van de zonneklep) eraf halen en daarna de zwarte zooi eraf poetsen.
Vervangende zonnekleppen mét goed dopje heb ik wel op voorraad eventueel.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Ik heb ze er uiteindelijk volledig afgepoetst.
-
Oosthoek
- Donateur

We gaan eens aan de knutsel binnenkort, dank heren