Anniversary uitvoering?
-
rauwers
- Donateur (12x)

Anniversary uitvoering?
Hallo allemaal,
weet iemand wat de extra uitvoering is van een cabrio uit 2000, SE Anniversary in vergelijk met een "standaard SE".
Kan er eigenlijk niets van vinden met googlen.
Bij voorbaat dank,
Frank.
weet iemand wat de extra uitvoering is van een cabrio uit 2000, SE Anniversary in vergelijk met een "standaard SE".
Kan er eigenlijk niets van vinden met googlen.
Bij voorbaat dank,
Frank.
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Anniversary uitvoering?
Dat zit vooral in the looks:
Anniversary velgen
Skirts spoilers rondom
Turbo in je bekleding gedrukt
Carbondash (optie lees ik)
Anniversary uitvoering is uit 2002
Hier wat meer informatie:
https://www.saabplanet.com/2002-saab-9- ... ttributes/
Anniversary velgen
Skirts spoilers rondom
Turbo in je bekleding gedrukt
Carbondash (optie lees ik)
Anniversary uitvoering is uit 2002
Hier wat meer informatie:
https://www.saabplanet.com/2002-saab-9- ... ttributes/
-
evo
- Donateur (2x)

Had je in 2000 een anniversary versie? Die uit 2002 ken ik wel....
-
TheJeker
- Donateur

Mijn cabrio is een Anniversary uit 2002.
Bij de documentatie zit de bestelbon en de folder uit die tijd. Zal dit weekend nakijken welke extra's besteld zijn en wat "standaard" Anniversary en SE was. Moet alleen ff de zolder op om documentatie te vinden.
Lijstje van Busy is voor mij herkenbaar m.u.v. carbon dash. Bij mij is dat een "houten" dash al meen ik dat dat een extra/afwijking was in de bestelling.
Bij de documentatie zit de bestelbon en de folder uit die tijd. Zal dit weekend nakijken welke extra's besteld zijn en wat "standaard" Anniversary en SE was. Moet alleen ff de zolder op om documentatie te vinden.
Lijstje van Busy is voor mij herkenbaar m.u.v. carbon dash. Bij mij is dat een "houten" dash al meen ik dat dat een extra/afwijking was in de bestelling.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

volgens mij is de 2002 Anniversary nooit als cabriolet geleverd. En ik zou eigenlijk niet weten welke Anniversay Saab of de importeur te vieren had in 2000
-
rvdb
- Donateur (6x)

De 2002 is wel degelijk als cabrio geleverd als ik het bovenstaande linkje moet geloven.

2000 zal een foutje zijn, 55 jaar Saab? 23 jaar Saab turbo?At the end of 2001, Saab Automobile presented a special jubilee model 2002 Saab 9-3 Anniversary Edition. For the 2002 model year, Saab company produced a limited edition of 9-3 model to celebrate 25 years since the launch of their first turbocharged passenger car, the Saab 99 Turbo in 1977.
This Special edition was available in 3-door, 5-door and convertible forms, and featured a new 16” wheel design said to reflect that of a turbine wheel. The Anniversary special edition was a development of the Saab 9-3 SE and could be powered by any of the Saab 9-3 engines.
-
rauwers
- Donateur (12x)

Hallo allemaal,
Dank jullie wel voor de info!
Het is zeker een bouwjaar 2000. Volgens de eigenaar skirts en
de combinatie zilvergrijs metalic met blauwe softtop?
Zit er bij een SE niet altijd een turbometer bij ook bij de automaat?
Nou het ene antwoord, stelt de volgende vraag.
Maar hou mij zeker aanbevolen voor meer informatie!
Met vriendelijke groet,
Frank.
Dank jullie wel voor de info!
Het is zeker een bouwjaar 2000. Volgens de eigenaar skirts en
de combinatie zilvergrijs metalic met blauwe softtop?
Zit er bij een SE niet altijd een turbometer bij ook bij de automaat?
Nou het ene antwoord, stelt de volgende vraag.
Maar hou mij zeker aanbevolen voor meer informatie!
Met vriendelijke groet,
Frank.
-
Matti9
- Geregistreerd lid
Ik meen (geen 100% zekerheid dus, maar wacht bijval of correctie van experts af:) dat turbometer vanaf de 185pk versie standaard was. Dus niet zo zeer afhankelijk van uitvoering als SE, alswel van vermogen van het blok.
-
busy
- Donateur (4x)

Of er een turbo drukmeter op zit hangt van je motorisering af. Vanaf 185pk zit deze er wel op. Dat heeft ook niets met handgeschakeld of automaat te maken. Beide zijn gelverd met deze motorisering
Even afhankelijk of je nog de rode of de zwarte DI hebt (2000 was een overgangsjaar van de SAAB motoren van B204 naar B205) werd de B205 ook geleverd met 205pk
Als je de link leest van SAAB planet dan staan daar je antwoorden op de anniversary uit 2002
De cabrio waar je naar vraagt uit 2000 is een gewone SE versie Er zit dan bijvoorbeeld ook Automatic Climate Control op in plaats van handmatig
Even afhankelijk of je nog de rode of de zwarte DI hebt (2000 was een overgangsjaar van de SAAB motoren van B204 naar B205) werd de B205 ook geleverd met 205pk
Als je de link leest van SAAB planet dan staan daar je antwoorden op de anniversary uit 2002
De cabrio waar je naar vraagt uit 2000 is een gewone SE versie Er zit dan bijvoorbeeld ook Automatic Climate Control op in plaats van handmatig
-
Orphy
- Donateur (5x)

Anniversary heeft in ieder geval de stoelen met extra stiknaad en turbo in de leuning in combinatie met grijze deurpanelen met zwart leren inleg.
Volgens mij alleen in 2001 en 2002 geleverd.
Een vroege SE (met t5 motor) heeft niet de sideskirts op kleur nog en een zwarte bumperlip voor en achter. Maar wel al climate en cruisecontrol.
Turbodrukmeter idd afhankelijk van de motorisering, meeste originele anniversary’s hadden ze niet want in die jaren werd de 185 pk bijna niet meer geleverd.
Volgens mij alleen in 2001 en 2002 geleverd.
Een vroege SE (met t5 motor) heeft niet de sideskirts op kleur nog en een zwarte bumperlip voor en achter. Maar wel al climate en cruisecontrol.
Turbodrukmeter idd afhankelijk van de motorisering, meeste originele anniversary’s hadden ze niet want in die jaren werd de 185 pk bijna niet meer geleverd.
-
busy
- Donateur (4x)

Anniversary is alleen in 2002 geleverd Was ook in beige lerenbekleding te krijgen met turbo opdruk Nav jubileum van 25 jaar SAAB turbo.
2000 was een overgangsjaar van T5 motoren naar de T7 motoren. T7 had je de skirts op de SE versie op de S niet.
2000 was een overgangsjaar van T5 motoren naar de T7 motoren. T7 had je de skirts op de SE versie op de S niet.
-
Orphy
- Donateur (5x)

De anniversary is geleverd vanaf Modeljaar 2002, dus introductie na de zomer van 2001.
ik heb toevallig een cabrio en en coupe staan hier, beide anniversarys en beide van tweede helft 2001.
ik heb toevallig een cabrio en en coupe staan hier, beide anniversarys en beide van tweede helft 2001.