Maten remmerij 9-3 cabrio 2006 2.0T (210 PK.)

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Maten remmerij 9-3 cabrio 2006 2.0T (210 PK.)

Bericht door rauwers » wo 26 jul, 2023 21:07

Hallo Saab liefhebbers,

Heb hier in Spanje een 2006 cabrio 2.0T (210 PK) Vector. Heeft wel de R motor en 17 inch Aero velgen.
Ik moet de remmerij vervangen voor en achter, schijven en remschoenen.

Weet iemand de standaard maten voor en achter! Zit op Spaanse onderdelen site te zoeken en dat Spaans
helpt mij ook niet echt. Zie alleen VOOR diameter 285 mm en 314 mm en ACHTER 278 mm of 292mm.
Als je een bepaald merk/type kunt adviseren, dan houd ik mij aanbevolen.

Kan ook de wielen eraf draaien maar probeer dat te voorkomen en moet mij dan een beetje (veel) behelpen.
Bovendien vallen de mussen hier nu dood van het dak. Mss een beetje lui mijnerzijds!

Hoor het graag en saludos,
Frank.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Maten remmerij 9-3 cabrio 2006 2.0T (210 PK.)

Bericht door jansen » do 27 jul, 2023 8:58

Merk Brembo is altijd goed, 285 voor is 15inch en 314 is 16inch schijf diameter, dat is vrij simpel te meten met een rolmaatje, achterzijde is 278 mm is 15inch en massief, terwijl de 292 mm wel luchtgekoeld/ geventileerd is.

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » do 27 jul, 2023 18:39

Beste Jansen,

Dank u wel voor uw reactie en advies.

Heb vandaag bij 33gr. toch maar even de velgen gedemonteerd en was mij nog nooit opgevallen, maar zijn
bij deze Vector (210 PK) rondom geventileerde schijven en inderdaad VOOR 304 mm en ACHTER 292 mm.
Hier in ES de Brembo's besteld!

Dank en met vriendelijke groet,
Frank.

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » di 08 aug, 2023 18:12

Hallo allemaal,

nog even een aanvulling hierop.

Onderdelen besteld bij recambioscoches.es. Ik dacht dichtbij en lekker snel thuis!

Deze website blijkt uiteindelijk autodoc te zijn en daar heb ik eerder al een nieuwe buitenspiegel besteld en toen gewoon de totaal
verkeerde geleverd gekregen. Wel kunnen retourneren en centen terug, maar wel frustraties en weer kosten voor mij vanwege retourzending!

Op recambioscoches kun je ook aanvinken en extra betalen of je controle wenst van een expert of de bestelling van de onderdelen klopt!
Dus voor de zekerheid gedaan en dan begint de ellende. Geen combinatieverzending van de onderdelen, ik ontving als eerste pakket alleen de
remschoentjes achter en dan over de juistheid met 5 "experts" gemaild.
Order geroyeerd, order op hold, order op extra controle ..... order na ongeveer een week heen- en weer mailen verzonden vanuit
AUTODOC in Duitsland. Inmiddels al 6 dagen "onderweg" en nog geen meter vooruit gegaan.
Bezorging binnen 5-8 werkdagen kan nog en ik hoop in ieder geval .... dat ik wel de juiste en passende onderdelen mag ontvangen.

Ik ben er klaar mee ...... autodoc ...... maar wat is het alternatief. Bestelde eerder gewoon bij de bekende adressen in NL, maar ook meegemaakt
dat ik de verkeerde onderdelen ontving, pakket lang onderweg was of in zijn geheel niet aankwam en toch wel hoge bezorgkosten naar ES.

We gaan het beleven en allen dank voor de input.

Saludos,
Frank.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 08 aug, 2023 18:17

Ik heb voor onze 2006 9-3 ook net remschijven+schoenen (achter) besteld bij Autodoc. Bezorgd binnen een paar dagen in één zending.

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » wo 16 aug, 2023 11:07

Inmiddels mocht ik het pakket ontvangen na 8 dagen en heb met 5 mensen gemaild.
Was een bestelling van bijna € 300 dus wel de moeite waard lijkt mij!
TOCH een verkeerd onderdeel ontvangen, ondanks beloftes en al dat gemail!!!!!!
Opnieuw contact per e-mail opgenomen en met inmiddels 3 andere personen
weer gecommuniceerd en er werd 3x om foto's van de stickers op de dozen van de onderdelen.

Had ze reeds toegezonden per e-mail en toch weer 2x diezelfde vraag!
Wat een organisatie, miscommunicatie en chaos bij recambioscoches c.q. autodoc.
Heb ze gemaild en gezegd dat ik helemaal klaar ben met hun en ze de moeite eens
moeten doen om ook de oude e-mails te lezen als iemand het overneemt.
Order gesloten en ........ was de tweede en laatste keer!

Frappant ook dat ik meteen op FB reclames ontvang van autodoc, maar ook allerlei (ongevraagde) mailings!

Plaats reactie