Kentekenplaat sticker voorbumper
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Kentekenplaat sticker voorbumper
Aan het begin van een toerrit op de parkeerplaats met de Saab cabrio groep viel het me op dat heel wat cabrio's een opgeplakt kenteken sticker hebben op de voorbumper ipv een plaat. Het staat wel erg strak.
Mag dat???
Mag dat???
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Re: Kentekenplaat sticker voorbumper
Nee. Is officieel niet toegestaan, in de praktijk zal het wel meevallen.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

En lijkt me daarom alleen de moeite als je een bumper hebt waar nog nooit schroeven in gedraaid zijn om een plaat te monteren..
-
Barten
- Donateur (12x)

De handhaving is willekeurig. Ik heb op mijn beide auto’s een kleine 2 jaar met een zwarte sticker over het blauwe deel van de nummerplaat gereden. Zelfs bij de APK mocht deze sticker op de Cabrio blijven zitten. (Geen steekproef)
Met mijn dagelijkse auto (destijds Audi) werd ik op de autobaan bij Geleen door een ijverige motoragent van de weg gedirigeerd en mocht ik na verwijdering van de stickers mijn weg weer vervolgen. Geen boete dus, maar voor mij wel reden om de stickers er wel af te laten.
-
1001760
- Donateur (2x)

Ik zie het toch regelmatig op Jaguar E-types en verschillende Alfa's.Gårdarket schreef: ↑vr 15 sep, 2023 6:53Nee. Is officieel niet toegestaan, in de praktijk zal het wel meevallen.
Als je die überhaupt al tegenkomt in het dagelijks verkeer.
Heb me ook altijd afgevraagd of dat mocht.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Het al dan niet voeren van een landencode is ook weer zo'n typisch gevalletje waarin Nederland strenger dan de paus wil zijn. In Zweden is het een tijdje doorgevoerd, nu mag je daar gewoon weer zonder landencode op de plaat rondrijden. Ach ja, er moet wat te controleren zijn en om over te praten 
-
Whats'aab
- Donateur (2x)

1001760 schreef: ↑vr 15 sep, 2023 8:56Ik zie het toch regelmatig op Jaguar E-types en verschillende Alfa's.
Als je die überhaupt al tegenkomt in het dagelijks verkeer.
Heb me ook altijd afgevraagd of dat mocht.
Een gat boren in een mooie E-type bumper is iets duurder dan de boete denk ik
-
DV 9-3
- Donateur

Het mag niet, dus je bent overgeleverd aan de beslissing van een handhaver of je dat 'n boete kost of niet.
Ik vind zo'n kenteken sticker trouwens eigenlijk lelijker dan gewoon een nummerbord. Iets dat intrinsiek niet mooi is, moet je niet proberen te verbergen, daar krijgt 't alleen maar meer aandacht van en mooi wordt 't nooit...
Ik vind zo'n kenteken sticker trouwens eigenlijk lelijker dan gewoon een nummerbord. Iets dat intrinsiek niet mooi is, moet je niet proberen te verbergen, daar krijgt 't alleen maar meer aandacht van en mooi wordt 't nooit...
-
Super72
- Geregistreerd lid
Ik had op mijn Alfa 156 een USA-nummerbord op de voorbumper. Want mooier. Jarenlang geen probleem mee gehad (voor de APK even de normale erop), maar toen ik eenmaal een keer werd aangehouden, was het snel klaar. De eerste keer kwam ik nog weg met een waarschuwing, maar ik woonde toen in een klein dorp en ja, daar loop je dan dus steeds dezelfde veldwachter tegen het lijf. En wordt het al snel prijsschieten. Binnen twee weken had ik een bekeuring en werd duidelijk dat het een Don Quichot-gevecht zou gaan worden. En dus gaf ik me over.
Mijn 1972-er Alfa Giulia had zo'n piepklein 'Italiaans' jaren '60-nummerbordje aan de voorkant. Nooit problemen mee gehad, maar degene aan wie ik de auto verkocht wel. Die zag ik voor dat 'vergrijp' een keer terug in Blik op de weg. Inclusief interview-aan-huis door Leo de Haas. Toch leuk.
En dan was er nog mijn Lancia Delta Integrale Evo. Daar reed ik vier jaar mee zónder (!) voorste nummerbord. Omdat ik dat mooier vond en dacht 'bij de eerste aanhouding speel ik de vermoorde onschuld en krijg ik vast alleen een waarschuwing.' Geen enkele keer aangehouden, nooit een bon gehad; agenten keurden de auto geen blik waardig. Misschien valt geen nummerbord minder op dan een verkeerd nummerbord.
(over die Delta: ik stond ooit te tanken naast een politieauto, toen een van de agenten me aansprak: 'Knap uitgebouwde Polo, meneer. Zal een beste schep geld gekost hebben. Jammer dat je die centen er nooit meer voor terugkrijgt.')
Mijn 1972-er Alfa Giulia had zo'n piepklein 'Italiaans' jaren '60-nummerbordje aan de voorkant. Nooit problemen mee gehad, maar degene aan wie ik de auto verkocht wel. Die zag ik voor dat 'vergrijp' een keer terug in Blik op de weg. Inclusief interview-aan-huis door Leo de Haas. Toch leuk.
En dan was er nog mijn Lancia Delta Integrale Evo. Daar reed ik vier jaar mee zónder (!) voorste nummerbord. Omdat ik dat mooier vond en dacht 'bij de eerste aanhouding speel ik de vermoorde onschuld en krijg ik vast alleen een waarschuwing.' Geen enkele keer aangehouden, nooit een bon gehad; agenten keurden de auto geen blik waardig. Misschien valt geen nummerbord minder op dan een verkeerd nummerbord.
(over die Delta: ik stond ooit te tanken naast een politieauto, toen een van de agenten me aansprak: 'Knap uitgebouwde Polo, meneer. Zal een beste schep geld gekost hebben. Jammer dat je die centen er nooit meer voor terugkrijgt.')
-
Whats'aab
- Donateur (2x)

Dat is een prachtig wagenpark, kerel!
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Nee, het mag niet!!!!
Heb hem al jaren op m'n bummer, ivm aftermarket parkeersensoren die continue storing gaven door de kentekenplaat houder.
Er zijn enkele goede stickerboeren die ook de reflectie van de plaat er goed op krijgen, niet van echt te onderscheiden.
Ben 1x aangehouden bij een algemene alcoholcontrole dat de plaatselijke diender zei: hé een sticker?? Ja dus, een sticker. Bij het laten zien van de echte plaat; welke altijd in de kofferbak ligt,mocht ik zonder gedoe zo doorrijden.
Heb hem al jaren op m'n bummer, ivm aftermarket parkeersensoren die continue storing gaven door de kentekenplaat houder.
Er zijn enkele goede stickerboeren die ook de reflectie van de plaat er goed op krijgen, niet van echt te onderscheiden.
Ben 1x aangehouden bij een algemene alcoholcontrole dat de plaatselijke diender zei: hé een sticker?? Ja dus, een sticker. Bij het laten zien van de echte plaat; welke altijd in de kofferbak ligt,mocht ik zonder gedoe zo doorrijden.