Hallo allemaal,
Ik zoek al geruime tijd een dashboardunit MET turbodrukmeter voor een automaat met een T7 motor (bwjr. 11-2000 dus type 2001) en met twee witte stekker achterzijde en een gewone (geen zwarte) printplaat.
Ik krijg er eentje aangeboden en die persoon zegt dat het heel eenvoudig is. Gewoon je eigen printplaat (van de unit zonder turbodrukmeter) wisselen met de unit met turbodrukmeter) en alles klopt verder omdat daar de goede stamgegevens aan gekoppeld zijn en de juiste km.stand. Die turbodrukmeter doet het dan ook gewoon meteen met je oorspronkelijke printplaat.
Kan iemand dat bevestigen of toelichten hoe dat zit? Wel/niet kan?
Heb hier wat berichten nagelezen, maar vind een dergelijke simpele overzetting eigenlijk niet terug. Saab: ik vrees zelf dat het haast niet zo simpel kan zijn!
Verneem het graag en met vriendelijke groet,
Frank.
Turbodrukmeter ...... waar of niet waar?
- rauwers
- Donateur (8x)
- Berichten: 235
- Lid geworden op: zo 03 apr, 2016 17:22
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Turbodrukmeter ...... waar of niet waar?
Saab 9-3 Cabrio 2.0t SE aut. 2000 NL
Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector aut. 2006 ES
Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector aut. 2006 ES
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Turbodrukmeter ...... waar of niet waar?
De printplaat bevat de gegevens van de auto. Het is even geleden maar de printplaat is een geheel. Je moet iets hebben met een lagere km-stand en dan opnieuw aanmelden met Tech2 en turbo meter aanmelden.
Als het toch een aparte printplaat is voor turbo meter zou je dat gedeelte over kunnen zetten. Moet je toch nog met Tech2 aanmelden.
Het is even geleden dat ik er een los gehad heb.
Als het toch een aparte printplaat is voor turbo meter zou je dat gedeelte over kunnen zetten. Moet je toch nog met Tech2 aanmelden.
Het is even geleden dat ik er een los gehad heb.
Laatst gewijzigd door busy op ma 20 nov, 2023 0:10, 1 keer totaal gewijzigd.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- evo
- Donateur 2016 + 2019
- Berichten: 5477
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Turbodrukmeter ...... waar of niet waar?
Wat de TS zegt klopt.
Voor de MY01, klokkenkast open maken. Je eigen print met de km-stand overzetten in de andere kast. Klaar...
En als je turbometertje het dan niet doet, moet je de software van je ECU aanpassen (die stuurt de meter aan). Kan zijn dat ie denkt, omdat je een lpt hebt, dat ie er niet in zit. Maar meestal hoeft dat niet.
Voor de MY01, klokkenkast open maken. Je eigen print met de km-stand overzetten in de andere kast. Klaar...
En als je turbometertje het dan niet doet, moet je de software van je ECU aanpassen (die stuurt de meter aan). Kan zijn dat ie denkt, omdat je een lpt hebt, dat ie er niet in zit. Maar meestal hoeft dat niet.