Het voorjaar komt eraan en er zit een trekhaak achter de Caab. En we hebben ook nog een Dethleffs caravan Family 420TK van 1999 met max 1100kg gewicht beladen. Een hele fijne compacte caravan voor 2.
Nu heb ik jaren met een Volvo 5 cilinder diesel ervoor gereden. Die speelde er mee. Wel belangrijk was heuveltje op in hand op 5, anders werd de bak te heet. Vroeger vaak in Zuid Frankrijk, Noord Spanje te vinden tijdens onze vakanties.
De lange meerdaagse ritten met caravan doen we niet meer. Dat doen we nu met de Caab, hotelletjes onderweg en een wat langer verblijf in een hotel of B&B.
Maar voor wat dichterbij op 1 dag rijden afstand is de caravan mee nog wel leuk om te doen voor een verblijf in Luxemburg, de Harz of in NL.
De Caab heeft een door Dion geoptimaliseerde 1.8t en rijdt probleemloos, de caravan is er nog niet achter geweest.
Wat zijn jullie ervaringen en tips als mede cabrio rijders als het gaat om rijden met een caravan erachter?
Op pad met een caravan erachter
-
Benaero
- Donateur (6x)

-
albertk
- Donateur (3x)

Re: Op pad met een caravan erachter
Uitstekend te doen zelf een aantal jaren weggeweest met een 1600 kg caravan icm. 9-3 uit 2008. Probleemloos, nu met een 9-5 , dat gaat niet beter. Enige dingetje, door de kap hoor je wel beter allerlei geluiden zoals kraken van de antislinger koppeling, niet storend maar in het begin denk je dat er wat aan de hand is.

-
coppe218
- Donateur (3x)

Hier een 2.0t met Hirsch naar 195 PK. Vorig jaar probleemloos naar Denemarken en dit jaar waarschijnlijk naar Zweden. Caravan een Knaus van 1400 kg. Ligt echt heerlijk op de weg qua combinatie.

-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Dank voor de positieve reacties en de leuke foto's.
Verder kwam ik nog deze website tegen met Saab/caravan reviews: https://caravantrekker.nl/review/lees?m ... &serie=9-3
Dat geeft ook een goed beeld. Dakloos rijden met een caravan zal zeker meer geluid geven, maar dan rij ik sowieso liever niet op de snelweg.
Verder kwam ik nog deze website tegen met Saab/caravan reviews: https://caravantrekker.nl/review/lees?m ... &serie=9-3
Dat geeft ook een goed beeld. Dakloos rijden met een caravan zal zeker meer geluid geven, maar dan rij ik sowieso liever niet op de snelweg.
-
Arthurj
- Donateur (4x)