Ze stond helemaal stil in het kader van... "Doe ik het of niet...." Helaas, verkeerde keuze, zelfs met mijn "voorzichtigheid". Dus dit was echt de laatste keer. Hobby versus Obsessie, zie het maar als ouderdom, (gevoelsmatig) huidige (getaxeerde) staat en lage kilometerstand, door die combinatie is het nog meer een obsessie geworden. Iedere kilometer moet waarde toevoegen omdat die extra kilometer weer afbreuk doet aan de waarde. Waanzin natuurlijk, maar zo beleef ik het...Barten schreef: ↑za 07 sep, 2024 18:02Bij drempels moet je altijd proberen ruim op tijd af te remmen, omdat de neus bij het afremmen altijd iets duikt. Hierdoor voorkom je dat jouw spoilerlip met de drempel (hard) in aanraking komt. Met een beetje beleid is ook met een Aero redelijk schadevrij over oneffenheden te rijden.
Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant
-
Arthurj
- Donateur (4x)

NIEUW SEIZOEN; NIEUWE BELEVINGEN...
Zo, 2025 is alweer even van start (het gaat snel) en inmiddels lijkt het voorjaar beter dan 2024.... Was ik van plan de Black Diamond pas in april/mei weer van stal te halen.... het werd 7 maart en op 8 maart een uitgelezen dag om er op uit te trekken, heerlijk en volop genoten. Met vrienden hebben we de Noord Brabant route nog eens gereden met tussenstops voor koffie, korte wandeling en heerlijke lunch. Het leven kan maar goed zijn!
Daarna weer naar binnen aan de druppellader in afwachting van de APK keuring op 4 april bij Peter Mink. Maar ja, als het doek eraf is en er weer genoten is van de hobby, dan komen de (onnodige) puntje toch weer het koppie binnen stromen....
De tipjes van de uitlaten zouden niet meer helemaal schoon te krijgen zijn door ingebrande roet.... Vorig weekend eens 8 werkuren aan besteed... nieuw niet natuurlijk maar beter dan voorheen. Volgens mij zijn die tipjes op 2 (of 3) punten gelast? Optie zou nog zijn om ze 'los' te lassen, opnieuw laten verchromen en weer opnieuw 'vast' te lassen. Of dat mogelijk is? Geen idee of die enkel op deze wijze gemonteerd zijn op de uitlaatpijp....?

En ook de naad op de aansluiting van de achterbumper(hoes) met de koets is niet meer 'naadloos'.... Ook maar eens naar laten kijken bij Peter Mink, stoort me al langer mateloos;

Onder de motorkap kwam ik een nieuwe oneffenheid tegen, deze keer niet op het spruitstuk, maar op de afdekkap van de turbo. Of zo'n kap nieuwe nog leverbaar is? En zo ja, wat gaat het kosten incl. werkzaamheden? Even nagevraagd;

De navigatie (iPhone 13 met TomTom) kan mooier in de asbak. Dus een kleinere powerbank besteld die onder de asbak past; korter kabeltje (haaks) zodat een lange kabel vanuit de armsteun niet meer nodig is;
Powerbank;

Asbak vervolgens 'open';

En iPhone (navi) geplaatst (kabeltje, haaks, zwart, is besteld);

Komende vrijdag naar Peter Mink en op 13 april een tour in de achterhoek (we plannen maar een hotelletje op 12 april) en dan kunnen we met bijna draadloze navigatie er naar toe
Zo, 2025 is alweer even van start (het gaat snel) en inmiddels lijkt het voorjaar beter dan 2024.... Was ik van plan de Black Diamond pas in april/mei weer van stal te halen.... het werd 7 maart en op 8 maart een uitgelezen dag om er op uit te trekken, heerlijk en volop genoten. Met vrienden hebben we de Noord Brabant route nog eens gereden met tussenstops voor koffie, korte wandeling en heerlijke lunch. Het leven kan maar goed zijn!
Daarna weer naar binnen aan de druppellader in afwachting van de APK keuring op 4 april bij Peter Mink. Maar ja, als het doek eraf is en er weer genoten is van de hobby, dan komen de (onnodige) puntje toch weer het koppie binnen stromen....
De tipjes van de uitlaten zouden niet meer helemaal schoon te krijgen zijn door ingebrande roet.... Vorig weekend eens 8 werkuren aan besteed... nieuw niet natuurlijk maar beter dan voorheen. Volgens mij zijn die tipjes op 2 (of 3) punten gelast? Optie zou nog zijn om ze 'los' te lassen, opnieuw laten verchromen en weer opnieuw 'vast' te lassen. Of dat mogelijk is? Geen idee of die enkel op deze wijze gemonteerd zijn op de uitlaatpijp....?

En ook de naad op de aansluiting van de achterbumper(hoes) met de koets is niet meer 'naadloos'.... Ook maar eens naar laten kijken bij Peter Mink, stoort me al langer mateloos;

Onder de motorkap kwam ik een nieuwe oneffenheid tegen, deze keer niet op het spruitstuk, maar op de afdekkap van de turbo. Of zo'n kap nieuwe nog leverbaar is? En zo ja, wat gaat het kosten incl. werkzaamheden? Even nagevraagd;

De navigatie (iPhone 13 met TomTom) kan mooier in de asbak. Dus een kleinere powerbank besteld die onder de asbak past; korter kabeltje (haaks) zodat een lange kabel vanuit de armsteun niet meer nodig is;
Powerbank;

Asbak vervolgens 'open';

En iPhone (navi) geplaatst (kabeltje, haaks, zwart, is besteld);

Komende vrijdag naar Peter Mink en op 13 april een tour in de achterhoek (we plannen maar een hotelletje op 12 april) en dan kunnen we met bijna draadloze navigatie er naar toe
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Re: Het verhaal|obsessie van de [emoji2397]-3 Black Diamond|Svart Diamant
Kijk, dat ziet er goed uit. Als je nu een draadloze lader in de asbak legt, dan heb je helemaal geen kabel meer in het zicht. 
-
Super72
- Geregistreerd lid
De eerste tijd reed ik ook zo met mijn telefoon als ik navigatie nodig had. Ergerde me dood aan het feit dat bij iedere keer sterk gasgeven of (wat in de praktijk vaker voorkomt) een bochtje vlot nemen, ik die telefoon weer ergens onder een stoel vandaan moest vissen. Het ding bleef gewoon niet op zijn plek - viel er bij het minste of geringste uit. Bloedirritant. 'Vast aan een oplaadkabel' loste het probleem in die zin op dat zoeken onder een stoel stoel verleden tijd was, maar dan bungelde de telefoon aan zijn snoer ergens naast de middenconsole. Het was het niet voor mij, om het maar eens heel voorzichtig uit te drukken.
Eigenlijk moet je aan de bovenaan de binnenkant van je asbak een reepje klittenband plakken en een ander reepje op je telefoon. Dan blijft hij wél zitten. Maar ja, dat is ook weer zowat.
Ik ben zó blij met mijn 2-din scherm. Beste mod ever.
Maar serieus: ACHT UUR zitten poetsen aan het binnenrandje van je uitlaatpijp?
Eigenlijk moet je aan de bovenaan de binnenkant van je asbak een reepje klittenband plakken en een ander reepje op je telefoon. Dan blijft hij wél zitten. Maar ja, dat is ook weer zowat.
Ik ben zó blij met mijn 2-din scherm. Beste mod ever.
Maar serieus: ACHT UUR zitten poetsen aan het binnenrandje van je uitlaatpijp?
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Dat is precies waarom ik de huidige iPhone (MAX XS) hiervoor heb gehouden (naast dagelijkse), die past met hoesje perfect in de asbak, nog nooit meegemaakt dat ie eruit vliegt. Ik vond alleen dat kabeltje naar de armsteun vreselijk lelijk en irritant. En, nu geen grotere powerbank meer in dat opbergvak onder die armsteun, ook fijn. Inmiddels een zwart (haaks) kabeltje (max. 50 cm) besteld, dus je ziet nagenoeg niets meer van een kabel. Gewoonweg heerlijk. Op deze iPhone kun je volgens mij ook niet draadloos laden, dus die optie is er niet. Klittenband hoeft dus ook niet, de asbak blijft origineel en onbeschadigd en mocht het gebeuren dat die wel beschadigt.... er ligt nog een (nieuwe) reserve
En ja, inderdaad wat uren aan versleten aan die tipjes. Het kan er mee door nu
Dit kabeltje is het geworden;

12 april gebruiken als we naar Sinderen gaan voor de tourtocht op 13 april vanuit Terborg
En ja, inderdaad wat uren aan versleten aan die tipjes. Het kan er mee door nu
Dit kabeltje is het geworden;

12 april gebruiken als we naar Sinderen gaan voor de tourtocht op 13 april vanuit Terborg