Kort voorstellen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Marcel14
Geregistreerd lid

Kort voorstellen

Bericht door Marcel14 » di 18 mar, 2025 19:54

Goedemiddag,

Mijn naam is Marcel, heb de afgelopen 20 jaar div. Volvo's versleten waarna ik nu in een....Skoda Enyaq terecht ben gekomen. Op zich niks mis mee, hij is van alle luxe voorzien en rijd prima....maar is wel even wennen dat elektrisch! Ik ben opzoek gegaan naar een cabrio en kwam uiteraard bij een Volvo C70 uit (Soft top), proefrit gemaakt, maar aangezien ik niet de kleinste ben kon ik geen lekkere zitpositie vinden (1.89 lang en hou van een hammetje :-)). (versie had elektrische stoelen, en was al gewend dat een Volvostoel niet heel ver naar achter gaat. Ik zit altijd op de achterste stand, en trek het stuur dan geheel naar me toe) Nu ben ik eens verder gaan kijken en kwam bij SAAB, met name het model 9-3 cabrio tot en met voorjaar 2003 vind ik erg mooi! Zijn er hier cabriorijders die wat langer zijn? Ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen en of je door of over de ruit kijkt!

Groet,
Marcel

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Kort voorstellen

Bericht door coppe218 » do 20 mar, 2025 8:52

Wat is lang. Ik ben 1,85 en kijk met de stoel in de laagste staan gewoon normaal door het raam. Ik heb nog 1 klikje over naar de achterste stand van de stoel. Ben je nog 10 centimeter langer, dan kan ik me voorstellen dat het wat ruimer mag zijn. Heb een 2004 9-3 cabrio.

Welke regio limburg kom je vandaan. Anders ben je welkom in Venray om te passen.

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » do 20 mar, 2025 13:54

Ik ben 1.90 en nooit een probleem gehad met mijn lengte in de saab’s
1999 9.3 4 deurs
1995 900 ng cabrio
1992 900 classic cabrio.
Altijd ruimte over om te verstellen.
Ben geen liefhebber van de genoemde Hammetjes

Whats'aab
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Whats'aab » do 20 mar, 2025 18:54

Twee meter past ook prima

CabrioBob
Donateur
Donateur

Bericht door CabrioBob » ma 21 apr, 2025 12:41

Ook Marcel en 1,80 lang. Ruimte zat en met stoel hoog of laag of hoog kijk ik nooit over het raam. Wel kan ik met in linker maatje 45 krap kwijt en rijd ik liefst met cruise control mijn voeten onder de pedalen.

Plaats reactie