MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Blackboxer07
Geregistreerd lid

Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Bericht door Blackboxer07 » zo 06 apr, 2025 17:41

Afbeelding
Bergen aan Zee

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » zo 13 apr, 2025 16:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooie zondags besteding met bonuszoon en Jaap de hond.
Bloembollen velden in Egmond

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 03 mei, 2025 15:02

ruim op tijd voor de vakantie naar Normandië, vandaag de koop gesloten op een 9-3 1.8t Caab.

voor 'erbij', ja :wink:

volgens de RDW met 150pk. maar kwieker dan de 1.8t Hirsch Estate met 195pk en 6-bak die ik een aantal jaar geleden had. met trekhaak, dus de Honda Pan European 1300 zou eventueel nog op de aanhangert mee kunnen, al staat die nu met een 'lekke accu' in de garage. (met contact aan, komt de accu nog maar net tot 12 volt. dat lijkt me wat weinig)

een eerste fotootje, van de verkoper:

Afbeelding

vrijdag ophalen, daarna volgen er (uiteraard) meer foto's. zin in!

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » za 03 mei, 2025 16:50

Gefeliciteerd!!! Geniet ervan

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 09 mei, 2025 18:34

vanmiddag 'dus' de Caab opgehaald, en ik moet zeggen: het rijdt erg leuk. op de terugreis ging het even ergens mis en kwam ik op de N35 uit. ergens zitten slapen, dus. tomtom aan het raam gezuignapt en de A1 opgezocht. A1 afgereden tot Barneveld, de rest richting Amersfoort werd me te druk, dus 'binnendoor' naar Ho-eve-city, Hoevelaken. met recht binnendoor, want de weg door Terschuur was opgebroken. nog even achter een zwarte Caab Diesel van een medeforummer gereden en vervolgens via de Randweg van Amersfoort (en een benzinepomp) naar het mooie Soest.

de Baksteen staat momenteel bij station Baarn. die haal ik morgen of anders maandag wel op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een 1.8t Linear, maar hij voelt sneller aan dan de 9-3 1.8t Hirsch (195pk) Estate die ik een paar jaar geleden had, en die was 100kg lichter...wellicht komt het door de 5-bak, ipv 6-bak van de Estate?

natuurlijk is het met 264k geen nieuwe, er zijn wel wat dingetjes die opspelen en dus aandacht vragen. zo speelt het slot van het rechter portier niet altijd mee en schiet het GKH soms in storing, waardoor de motor in 1 en 2 geen vermogen heeft. dat laatste had de vorige eigenaar de afgelopen maand nog niet meegemaakt, en is met een 'losse accupool' te verhelpen. al is dat natuurlijk geen definitieve, afdoende oplossing. de muziekdoos, is wel errug karig, ben ik inmiddels al achter...vraag is natuurlijk al meteen: is daar wat aan te doen?

voor nu eerst maar eens gewoon rijden met het gebakje. witte kentekenplaat erbij en dan eens nadenken: doen we de vakantie met de Volvo of met de Saab voor de motoraanhangert...

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » za 10 mei, 2025 17:10

Heerlijk motorweer en een onderdeel voor de motor opgehaald in het pittoreske Best.
Op de A 2 even na 13.00 uur werd mijn oog getrokken naar een aanhanger met als trekker een prachtige blauwe 900ep. De kap was gesloten maar evengoed nog even visueel contact gehad en beleefd gegroet.
Wellicht een forumlid, dus bij deze, GroetS, Hans

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » za 10 mei, 2025 20:55

Vandaag met 2 cabrio's een rondje Limburg/Brabant gedaan. Wat blijft Nederland mooi, zonder dat je ver weg hoeft te rijden.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 10 mei, 2025 22:23

Nou, als ik een rondje Brabant/limburg wil doen moet ik brood mee hoor :-)

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » zo 11 mei, 2025 9:48

Dat is waar.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 14 mei, 2025 18:22

zo heel enthousiast ben ik niet meer over mijn cabriolet...

:roll:

Plaats reactie