vanmiddag 'dus' de Caab opgehaald, en ik moet zeggen: het rijdt erg leuk. op de terugreis ging het even ergens mis en kwam ik op de N35 uit. ergens zitten slapen, dus. tomtom aan het raam gezuignapt en de A1 opgezocht. A1 afgereden tot Barneveld, de rest richting Amersfoort werd me te druk, dus 'binnendoor' naar Ho-eve-city, Hoevelaken. met recht binnendoor, want de weg door Terschuur was opgebroken. nog even achter een zwarte Caab Diesel van een medeforummer gereden en vervolgens via de Randweg van Amersfoort (en een benzinepomp) naar het mooie Soest.
de Baksteen staat momenteel bij station Baarn. die haal ik morgen of anders maandag wel op.
een 1.8t Linear, maar hij voelt sneller aan dan de 9-3 1.8t Hirsch (195pk) Estate die ik een paar jaar geleden had, en die was 100kg lichter...wellicht komt het door de 5-bak, ipv 6-bak van de Estate?
natuurlijk is het met 264k geen nieuwe, er zijn wel wat dingetjes die opspelen en dus aandacht vragen. zo speelt het slot van het rechter portier niet altijd mee en schiet het GKH soms in storing, waardoor de motor in 1 en 2 geen vermogen heeft. dat laatste had de vorige eigenaar de afgelopen maand nog niet meegemaakt, en is met een 'losse accupool' te verhelpen. al is dat natuurlijk geen definitieve, afdoende oplossing. de muziekdoos, is wel errug karig, ben ik inmiddels al achter...vraag is natuurlijk al meteen: is daar wat aan te doen?
voor nu eerst maar eens gewoon rijden met het gebakje. witte kentekenplaat erbij en dan eens nadenken: doen we de vakantie met de Volvo of met de Saab voor de motoraanhangert...