Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » ma 15 jul, 2024 19:48

Barten schreef:
ma 01 jul, 2024 10:57
Dat rammeltje boven de voorruit herken ik ook van onze NG 9-3 Cabrio. Klinkt als een kogeltje dat ergens los in zit. Vrijwel alleen hoorbaar bij koud weer en als ik rijd op een klinkerweg. Ik heb zelf al eens gekeken en ook anderen laten zoeken. Geluid zit erg in de buurt van de achteruitkijkspiegel. Misschien zelfs wel in de spiegel of de aansluiting op de voorruit. Volgens mij hoor ik het ook met dak open, dus het zit waarschijnlijk niet in de kap zelf.
Als jij de boosdoener gevonden hebt, hoor ik graag van je.
Was inderdaad een los liggend schroefje in de rand van de kap. Is weer geplaatst en met loctite weer vastgezet. Probleem opgelost.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » za 02 nov, 2024 22:47

Afgelopen zomer 3660 km gereden naar, van en in Zuid Frankrijk. Heerlijke en veilige reiswagen. 1 1/2 uur in het zwarte deel van een onweersbui gereden. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld. En de Caab heeft de duikboottest goed doorstaan. Wat een water!

Daar mooie ritten gemaakt, uiteraard dakloos. Hij heeft ons een fijne vakantie bezorgd.

Uiteraard in November in Baarn geweest met mijn regio Noord teamleden. Nog nooit zoveel Saab's bij elkaar gezien! Het was een leuke dag.

Gisteren de onderkant laten inspecteren voor een Dinitrol behandeling. De expert was zeer te spreken over de staat van de onderkant. Altijd fijn om te horen. De afspraak voor de behandeling gaat eerdaags gemaakt worden. Want de Saab moet wel winterhard zijn, hij gaat geen winterslaap krijgen. :O:

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » vr 07 feb, 2025 18:06

De auto vanmiddag weer opgehaald bij Gosliga in Leeuwarden. Onderzijde is heel mooi behandeld met de Dinitrol. Zit er mooi strak in. De onderzijde was al in hele goede conditie, dat kan nu ook goed blijven. Blij mee.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » vr 14 feb, 2025 19:11

En hoe goed e.e.a. schoongemaakt is voor de behandeling bleek uit lawaai bij het sturen, nadat ik haar weer opgehaald had.

Bij controle bij Gosliga bleek de ophanging bovenin nogal droog te zijn na het schoonmaken en drogen. En dat hoorde ik bij het sturen. E.e.a. is goed in het vet gezet en het geluid was weg. Kostte mij een ritje Leeuwarden op en neer, maar dat is nooit een straf met de caab. :O:

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » ma 12 mei, 2025 13:08

Inmiddels is de laatste verwenbeurt op de Black Lady ook gedaan. De lak heeft een keramische coating gekregen. Daarmee is de bescherming van de normale zwarte lak op een hoger niveau gekomen. Dat is ook te merken bij het schoonmaken, ik hoef haar alleen nog maar af te spuiten met de was spuit en daarna met osmose water erachter aan. Even droog rijden en klaar is Frits.

Er staan in deze maand een aantal leuke ritten op het programma in Friesland en Groningen. In Juni naar Zweden met de Saab Club Scandic Tour met uiteraard een bezoek aan Trollhattan. We zien er naar uit!

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » ma 12 mei, 2025 15:08

Wat gebruik jij om dat vlekvrije water te maken, als ik vragen mag?

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » ma 12 mei, 2025 18:33

wbsmit schreef:
ma 12 mei, 2025 15:08
Wat gebruik jij om dat vlekvrije water te maken, als ik vragen mag?

Dat mag je zeker. Dat maak ik niet zelf. Bij de wasbox heb ik de keuze mogelijkheid om af te spoelen met omose water.

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » ma 12 mei, 2025 18:54

Ah ja, dat kan ook. Tnx

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » ma 12 mei, 2025 19:39

De Caab wordt altijd gewassen in een box met een hoge druk spuit. Osmose is dan een keuze naast schuim, wassen, spoelen, waxen en osmose. Na de coating kunnen schuim, spoelen en waxen vervallen.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » do 05 jun, 2025 19:34

Voorbereidingen voor een trip: Saab Scandic Tour naar Zweden. Zaterdag vertrek. We zien er naar uit.

Plaats reactie