alarm gaat af terwijl niet op slot

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jeroendo
Geregistreerd lid

alarm gaat af terwijl niet op slot

Bericht door Jeroendo » wo 11 jun, 2025 0:48

Het alarm van mijn 9-3 cabrio gaat af als ik de deur open, terwijl ik hem niet op slot had gedaan. Is dat standaard? ik vind t wel aardig irritant want gaat daarmee heel wat keren onbedoeld af. Hij lijkt niet altijd af te gaan, wat het wat raadselachtiger maakt. Iemand tipte me een zwakke hulpaccu? Of in Tech anders te programmeren?

VRGR
Afbeelding

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: alarm gaat af terwijl niet op slot

Bericht door Flowe Kitttt99 » wo 11 jun, 2025 20:57

Het kan zijn dat de auto het alarm na ongeveer 1 minuut zelf activeert, ook als die niet op slot is gezet. Dit is met de Tech in te stellen en dus ook met de Tech er weer uit te halen :D

Jeroendo
Geregistreerd lid

Bericht door Jeroendo » do 12 jun, 2025 10:36

Ok, dank, het wel of niet afgaan zit 'm niet in tijd, hij gaat 95% van de tijd af, en soms niet ook al zijn er minuten verstreken.

RodeCabrio
Donateur
Donateur

Bericht door RodeCabrio » do 12 jun, 2025 12:15

Een herkenbaar probleem, ik deed op een gegeven moment altijd de auto voor de zekerheid nog een keer open als ik wilde instappen.

Op een gegeven moment was dat zelfs gewoonte bij de niet-Saab in het huishouden. :roll:

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » do 19 jun, 2025 8:27

Niet van oorsprong Belgische import? Dan zal je het land instelling moeten wijzigen, Heb je wel een Tech2 bij nodig met autorisatie.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 19 jun, 2025 12:47

hou oud is je alarm en waarom tipt niemand deze beste man om dat hele alarm te verwijderen?
Straks staat ie echt stil en los het dan maar eens op in de stromende regen bij een motel waar je net
uitgeboekt hebt? Of op de route du soleil (4cm onder Lyon.... .)

Jeroendo
Geregistreerd lid

Bericht door Jeroendo » vr 20 jun, 2025 15:27

Hallo, oh dat is interesant, het is inderdaad een Belgische import! Dus met Tech in te stellen? ( blijkbaar alleen bij Belgische modellen?)

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » di 24 jun, 2025 9:25

Belgische modellen hebben inderdaad automatische alarm inschakeling bij het uitstappen.

Plaats reactie