Vergelijk

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
90002.3Griffin
Donateur
Donateur

Vergelijk

Bericht door 90002.3Griffin » di 24 jun, 2025 10:38

Goedemorgen,

Zoals jullie in mijn onderschrift lezen heb ik een 9000. Rij al 34 jaar Saab, nooit een ander merk gehad. :) Nu wil ik al jarenlang een 9-3 cabrio erbij en in mijn zoektocht ben ik denk ik geslaagd. De deal is rond en over enkele weken haal ik hem op.
Maar ik wil heel graag eens een foto zien van de voor- en achterkant van een aero en een gewone 9-3 (facelift). Maar dan naast elkaar op een foto zodat de verschillen goed te zien zijn.
Iemand die ze beide op een foto heeft staan voor een goed vergelijk? Zowel voor als achterkant.

Ik zie namelijk heel veel verschillende bumpers en wil dat eens naast elkaar zien om te bekijken wat ik nou het mooiste vindt. (en eventueel de bumper vervangen)

Andere vraag, zitten de aansluitingen voor de parkeersensoren standaard in elk model? Ik vraag dat omdat deze achterbumper eens vervangen is voor een bumper zonder uitsparingen en er geen parkeersensoren meer inzitten. Ik vroeg me af of ik een juiste bumper kan scoren en na aanschaf van de componenten die dan simpel kan inpluggen in de kofferruimte links zoals ik lees. Ik wil hem nog wat completer maken. Oftewel, is de bedrading voorbereid.

Laatste vraag (voor nu hahaha), ik mis de achterspoiler. Maar dan wel de ultradunne die "zweeft". Iemand die nog liggen? (32025846)

Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Vergelijk

Bericht door Jungleman » di 24 jun, 2025 13:12

de meeste cabrio-achterspoilers zijn deze:

Afbeelding

Afbeelding

ik kan me niet herinneren ooit een zwevende spoiler te hebben gezien, zelfs niet op een Independence. ze waren er wel, maar kosten 'goud':

https://www.rbmperformance.com/rear-spo ... _3207.html

ik heb parkeersensoren in mijn achterbumper, maar ik heb niet het idee dat ze werken. ik heb al een paar keer de kliko zien bewegen, als ik achteruit de oprit oprijd :mrgreen: of dat door de trekhaak komt, weet ik niet.

90002.3Griffin
Donateur
Donateur

Re: Vergelijk

Bericht door 90002.3Griffin » wo 25 jun, 2025 18:21

Dank! Klopt inderdaad en ik vind de andere persoonlijk mooier. Heb er eentje gevonden dus eens zien of ik dat ga doen als de auto er is. Wel vast een compleet nieuw 3e remlicht gescoord, daar zit wat condens in dus die wil ik op de plank hebben liggen.

Plaats reactie