ruitenwissers Cabrio
-
Erry
- Geregistreerd lid
ruitenwissers Cabrio
Goedemorgen of -middag of -avond,
Mijn Cabrio Vector 2005 heeft ruitenwissers van 53cm lengte, ik zie dat er nog redelijk ruimte over is op de voorruit. Wie weet of 55cm ook passen? Ik had vrijdag op Amazon Bosch Aerotwin A933S gekocht voor € 22,47 per set die zijn 55cm, maar vervolgens klopte de aansluiting op de U bocht in de wisserarm niet. Mocht iemand weten of die 55cm past, en of het juiste Bosch Aerotwin nummer dan ga ik ze opnieuw bestellen bij Amazon want die prijs is natuurlijk helemaal prima voor een set.
Op internet vind ik aleen op kenteken de juiste set, maar dat is dan 53cm.
Dankjewel voor mogelijke reacties.
Groet,
Erry
Maastricht
Mijn Cabrio Vector 2005 heeft ruitenwissers van 53cm lengte, ik zie dat er nog redelijk ruimte over is op de voorruit. Wie weet of 55cm ook passen? Ik had vrijdag op Amazon Bosch Aerotwin A933S gekocht voor € 22,47 per set die zijn 55cm, maar vervolgens klopte de aansluiting op de U bocht in de wisserarm niet. Mocht iemand weten of die 55cm past, en of het juiste Bosch Aerotwin nummer dan ga ik ze opnieuw bestellen bij Amazon want die prijs is natuurlijk helemaal prima voor een set.
Op internet vind ik aleen op kenteken de juiste set, maar dat is dan 53cm.
Dankjewel voor mogelijke reacties.
Groet,
Erry
Maastricht
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: ruitenwissers Cabrio
Er horen 57,5cm wissers op. Bosch AR575U bijvoorbeeld.
52,5cm is de maatvoering voor een 9-3OG (die met de wissers op de koplampen).
52,5cm is de maatvoering voor een 9-3OG (die met de wissers op de koplampen).
-
J.vandermeulen
- Donateur

Een zekere heer Numans op het forum heeft geschikte wissers te koop staan.
-
Erry
- Geregistreerd lid
Dankjewel voor jullie reacties, dan ben ik er uit nu.
Fijne middag.
Fijne middag.
-
Rudiver
- Geregistreerd lid
Ik koop mijn ruitenwissers op AliExpress, goede kwaliteit voor een kleine prijs.Eriks wiper store,zeer tevreden over.
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Blijkbaar zit er ook nog verschil in wisserarmen want ik heb MY2008 armen met flatblades op onze 2005 cabrio.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
ik heb onlangs wisserarmen+bladen van een sloop-9-3Estate op mijn '04 cabrio gezet, en een reflector van een estate achterin de cabrio-bumper. paste gewoon. beide waren APK-afkeurpunten (en nee: je mag de reflector niet vervangen door (al dan niet op maat geknipte) retroflective tape), gelukkig vond ik in Ankeveen een 9-3 Estate met banaanschade waar het nog op zat.
-
FSC
- Geregistreerd lid
Sorry, de wissers waren afkeur? Of de reflectoren?
Het lijkt me zeer bijzonder dat je wissers afgekeurd worden. Ze moeten alleen goed wissen?
Het lijkt me zeer bijzonder dat je wissers afgekeurd worden. Ze moeten alleen goed wissen?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
De reflector was stuk/gebroken. En de wisserarm aan de bestuurderskant had ‘speling op het mechaniek’. In de praktijk kwam het neer op een versleten holniet in het ‘gewricht’ waar het veertje aan zit om de arm op de ruit te houden.
Dat heb ik verholpen en ga binnenkort voor APK. Die verloopt kn februari a.s. en als het goed is, komt-ie er fluitend doorheen.
Dat heb ik verholpen en ga binnenkort voor APK. Die verloopt kn februari a.s. en als het goed is, komt-ie er fluitend doorheen.