Cabrio functioneert niet

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
scarabeecabrio
Geregistreerd lid

Cabrio functioneert niet

Bericht door scarabeecabrio » ma 16 feb, 2026 13:56

Kan iemand me helpen met welke stappen ik mijn cabrio kap zal diagnostiseren. Klemmen boven zijn los, motor draait, handrem op, ramen omlaag. Ik druk het knop in, ook indrukken en weer ingedrukt houden maar enige wat ik hoor is vgm het relai aan gaan. Kleine elektrische tik.
Pomp zit volgens mij in je kofferbak ik weet niet waar ik echt naar zal kijken. Zekeringen, microswitch en pomp voeding heb ik allemaal gelezen dat moet ik nog checken. Blijkbaar zitten de zekeringen van de pomp onder motorkap, er mist daar wel 1 zekering bij nummer 9 dacht ik. In de zekeringkast met Pump relay geschreven erop. Aan de rechter kant van auto.
Ik zal vanmiddag nog wat foto’s toevoegen.
Auto betreft een Saab 900 cabrio classic te zijn.
Waar zal ik mee starten om te kijken jongens?

Alvast bedankt!

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Cabrio functioneert niet

Bericht door 9323 » ma 16 feb, 2026 14:50

Classic heeft een hydraulisch dak toch? Dan zou ik het eerst het niveau van de hydraulische vloeistof eens checken.

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Re: Cabrio functioneert niet

Bericht door Blackboxer07 » ma 16 feb, 2026 17:41

De zitbank achter verwijderen, alleen de zitting. Linksonder zie je de pomp zitten. Is het daar vochtig door hydraulische nattigheid dan moet de pomp gerepareerd worden. Is het droog dan niveau controleren en eventueel bijvullen en op zoek naar natte plekken in het hydraulisch systeem.

Plaats reactie