Was inderdaad een los liggend schroefje in de rand van de kap. Is weer geplaatst en met loctite weer vastgezet. Probleem opgelost.Barten schreef: ↑ma 01 jul, 2024 10:57Dat rammeltje boven de voorruit herken ik ook van onze NG 9-3 Cabrio. Klinkt als een kogeltje dat ergens los in zit. Vrijwel alleen hoorbaar bij koud weer en als ik rijd op een klinkerweg. Ik heb zelf al eens gekeken en ook anderen laten zoeken. Geluid zit erg in de buurt van de achteruitkijkspiegel. Misschien zelfs wel in de spiegel of de aansluiting op de voorruit. Volgens mij hoor ik het ook met dak open, dus het zit waarschijnlijk niet in de kap zelf.
Als jij de boosdoener gevonden hebt, hoor ik graag van je.
Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Afgelopen zomer 3660 km gereden naar, van en in Zuid Frankrijk. Heerlijke en veilige reiswagen. 1 1/2 uur in het zwarte deel van een onweersbui gereden. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld. En de Caab heeft de duikboottest goed doorstaan. Wat een water!
Daar mooie ritten gemaakt, uiteraard dakloos. Hij heeft ons een fijne vakantie bezorgd.
Uiteraard in November in Baarn geweest met mijn regio Noord teamleden. Nog nooit zoveel Saab's bij elkaar gezien! Het was een leuke dag.
Gisteren de onderkant laten inspecteren voor een Dinitrol behandeling. De expert was zeer te spreken over de staat van de onderkant. Altijd fijn om te horen. De afspraak voor de behandeling gaat eerdaags gemaakt worden. Want de Saab moet wel winterhard zijn, hij gaat geen winterslaap krijgen.
Daar mooie ritten gemaakt, uiteraard dakloos. Hij heeft ons een fijne vakantie bezorgd.
Uiteraard in November in Baarn geweest met mijn regio Noord teamleden. Nog nooit zoveel Saab's bij elkaar gezien! Het was een leuke dag.
Gisteren de onderkant laten inspecteren voor een Dinitrol behandeling. De expert was zeer te spreken over de staat van de onderkant. Altijd fijn om te horen. De afspraak voor de behandeling gaat eerdaags gemaakt worden. Want de Saab moet wel winterhard zijn, hij gaat geen winterslaap krijgen.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
De auto vanmiddag weer opgehaald bij Gosliga in Leeuwarden. Onderzijde is heel mooi behandeld met de Dinitrol. Zit er mooi strak in. De onderzijde was al in hele goede conditie, dat kan nu ook goed blijven. Blij mee.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
En hoe goed e.e.a. schoongemaakt is voor de behandeling bleek uit lawaai bij het sturen, nadat ik haar weer opgehaald had.
Bij controle bij Gosliga bleek de ophanging bovenin nogal droog te zijn na het schoonmaken en drogen. En dat hoorde ik bij het sturen. E.e.a. is goed in het vet gezet en het geluid was weg. Kostte mij een ritje Leeuwarden op en neer, maar dat is nooit een straf met de caab.
Bij controle bij Gosliga bleek de ophanging bovenin nogal droog te zijn na het schoonmaken en drogen. En dat hoorde ik bij het sturen. E.e.a. is goed in het vet gezet en het geluid was weg. Kostte mij een ritje Leeuwarden op en neer, maar dat is nooit een straf met de caab.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Inmiddels is de laatste verwenbeurt op de Black Lady ook gedaan. De lak heeft een keramische coating gekregen. Daarmee is de bescherming van de normale zwarte lak op een hoger niveau gekomen. Dat is ook te merken bij het schoonmaken, ik hoef haar alleen nog maar af te spuiten met de was spuit en daarna met osmose water erachter aan. Even droog rijden en klaar is Frits.
Er staan in deze maand een aantal leuke ritten op het programma in Friesland en Groningen. In Juni naar Zweden met de Saab Club Scandic Tour met uiteraard een bezoek aan Trollhattan. We zien er naar uit!
Er staan in deze maand een aantal leuke ritten op het programma in Friesland en Groningen. In Juni naar Zweden met de Saab Club Scandic Tour met uiteraard een bezoek aan Trollhattan. We zien er naar uit!
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
- Berichten: 990
- Lid geworden op: zo 14 mar, 2004 13:13
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Wat gebruik jij om dat vlekvrije water te maken, als ik vragen mag?
9-3 V6 Aero Cabriolet '08
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
wbsmit schreef: ↑ma 12 mei, 2025 15:08Wat gebruik jij om dat vlekvrije water te maken, als ik vragen mag?
Dat mag je zeker. Dat maak ik niet zelf. Bij de wasbox heb ik de keuze mogelijkheid om af te spoelen met omose water.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
- Berichten: 990
- Lid geworden op: zo 14 mar, 2004 13:13
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Ah ja, dat kan ook. Tnx
9-3 V6 Aero Cabriolet '08
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
De Caab wordt altijd gewassen in een box met een hoge druk spuit. Osmose is dan een keuze naast schuim, wassen, spoelen, waxen en osmose. Na de coating kunnen schuim, spoelen en waxen vervallen.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Voorbereidingen voor een trip: Saab Scandic Tour naar Zweden. Zaterdag vertrek. We zien er naar uit.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Inmiddels meerdere ritten gemaakt. Dat was een feest met de Caab en er komen nog weer aan de komende periode.
Ik heb een probleempje met mijn ramen bij sluiten dak. Met name de rechter ruit gaat steeds in de beveiliging en dan weer een stukje open. Inleren zegt men. Ruit naarbeneden en 4 seconden vasthouden tot de piep. Echter hoor ik geen piep. Kan dat komen omdat ik een Esid 3 in gebruik heb?
Deze eruit en dan inleren werkt dan wel inclusief piep?
Ik heb een probleempje met mijn ramen bij sluiten dak. Met name de rechter ruit gaat steeds in de beveiliging en dan weer een stukje open. Inleren zegt men. Ruit naarbeneden en 4 seconden vasthouden tot de piep. Echter hoor ik geen piep. Kan dat komen omdat ik een Esid 3 in gebruik heb?
Deze eruit en dan inleren werkt dan wel inclusief piep?
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
RonnieW
- Donateur (3x)

- Berichten: 1367
- Lid geworden op: di 17 apr, 2012 20:18
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Raam helemaal open doen en daarna de schakelaar goed in trekken tot hij weer dicht zit en vasthouden tot je een piepje hoort.
Saab 9³ Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch / 2006
Saab 9³ Sport Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
Saab 9³ Sport Sedan 2.0T Aero / 2004
Saab 9³ Sport Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
Saab 9³ Sport Sedan 2.0T Aero / 2004
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Naar boven werkt het dus niet, want dan wordt de veiligheid juist geactiveerd en zakt het raam een stukje naar beneden.RonnieW schreef: ↑wo 03 jun, 2026 20:06Raam helemaal open doen en daarna de schakelaar goed in trekken tot hij weer dicht zit en vasthouden tot je een piepje hoort.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
- Berichten: 990
- Lid geworden op: zo 14 mar, 2004 13:13
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Wellicht is je motor of deurmodule kapot. Ik zou het eens uitlezen met de Tech2.
9-3 V6 Aero Cabriolet '08
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)
9-5 2.3t Griffin Biopower' 09
9-3 Aero '03 (verkocht)
9-5 TID '06 (verkocht)
9-3 lpt G3 '01 (verkocht)
NG900 G3 '97 (verkocht)
900T16S Aero '92
900T8 '85 (RIP)
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 613
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Ik ga het eerst even proberen met de Esid 3 losgekoppeld.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 