Nattigheid bij motorkapontgrendeling c900 cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
WimZ
Geregistreerd lid

Nattigheid bij motorkapontgrendeling c900 cabrio

Bericht door WimZ » di 13 mar, 2007 13:11

Ik plaats deze vraag in dit forum en niet in de gewone 900 classic sectie, omdat de 900 classic cabrio een andere voorruitconstructie heeft.

Ik heb last van vocht in de auto. Het komt niet (meer) van de kap en achterin is de auto nu gewoon droog. Toch is het tapijt linksvoor niet droog (ook niet zeiknat, maar dat heeft vooral te maken dat de auto zelden in de regen staat). Afgelopen weekeinde heb ik de carosserie gewassen, waarbij ik de kap droog heb gehouden, waarna ik even in de motorruimte moest zijn. Toen voelde ik dat het tapijt aan de zijkant bij de ontgrendeling van de motorkap (dus bij mijn linkerknie zeg maar) nat was.

De vraag is: waar zou dit vandaan kunnen komen? Het kwam in ieder geval niet uit het ventilatiekanaal; de goten in de motorruimte zijn schoon, evenals de cabineluchtinlaat (al zit die aan de andere kant). Verder is de voorruit geplakt.... Iemand een idee?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 13 mar, 2007 13:25

Afvoerbuisje verstopt? Deze moet het regenwater e.d. afvoeren vanuit je gootje onder ruit naar beneden.
Zijn er additionele zaken ingebouwd? Gaatje in schutbord geboord daar en niet goed dichtgemaakt?

En misschien iets wat je al gechecked hebt, weet je zeker dat het niet je kachelkraan is?

Succes iig!

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 13 mar, 2007 14:13

Zitten daar buisjes? Ik zal daar nog eens goed gaan kijken.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 13 mar, 2007 14:21

Rubber manchet kapot waar de bowdenkabel doorheen gaat van de motorkap ontgrendeling?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 13 mar, 2007 14:33

Nog even ter aanvulling: het tapijt aan de zijkant voelde nat aan. Daarom verdacht ik zelf het schutbord nog niet, maar zocht ik het meer in de holte onder de 'motorkap-vang-baan'. Iemand daar ervaring mee? Of kan lekkage bij het schutbord wel degelijk verantwoordelijk zijn voor nattigheid zover naar achter-opzij?

Crispy
Donateur
Donateur

Nattigheid.

Bericht door Crispy » di 13 mar, 2007 16:45

Hallo WimZ,

Er komt ook wel eens water langs en door het gat waar het boutje van
het knieschot bevestigd zit.(Aan de passagierskant zit er ook één)
Soms is of wordt dit boutje om die reden afgekit met een elastische massa.
Dat boutje zit inderdaad onder je "motorkapvangsysteem".Je kunt het in eerste instantie moeilijk ontdekken omdat er ook nog wat elektrische connectoren voor hangen.Ty-wrapje even losknippen en dan kun je er beter bij.

Succes,
Crispy.

Plaats reactie