Help, scheurtjes in het plastic....

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Daantje
Geregistreerd lid

Help, scheurtjes in het plastic....

Bericht door Daantje » zo 29 apr, 2007 7:32

Het kan er goed al jaren zitten,het viel me laatst opeens op tijdens het poetsen met de kap open...
Ik kan me zo druk maken om beschadigingen aan m´n saab...Maar deze zitten wel op een heel nare plek..
De gaten boven het voorraam, waar de pinnen in vallen voor het vergrendelen van de kap, daarvan is er een op 2 plekken aan de binnenkant gescheurd/gebroken..het gaat trouwens om een 900NG..
Ik heb EPC en AllData op de computer geinstalleerd, maar kan het part niet vinden.
Als je weet waar je naar kijkt, voor de duidelijkheid een foto..
Afbeelding
De bevestiging zit verstopt achter het plastic dat om de hele a-stijl zit.....vervelend..voor ik ga demonteren om op onderzoek uit te gaan kan ik het beter eerst hier ff vragen,

-Zijn dit 2 aparte blokken, of is het 1 geheel over de volle lengte van het raam?
-Is het massief kunststof, of zit er metaal in verwerkt wat ik zo niet kan zien?
-Is het part makkelijk te krijgen? (ben nog niet bij de dealer geweest)
-Hoe het beste het demonteren aanpakken (ik zie nergens schroeven, en om nu zomaar te gaan trekken...)
-Heeft iemand anders dit ook, of eens gehad?

Ik ben erg benieuwd.....Het geheel is nog wel stevig, ik kan er met de hand geen beweging in krijgen, laat staan helemaal afbreken, maar het zit me toch niet helemaal lekker...

Plaats reactie