Welk type kinderstoel in 9-3/900ng

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
cavok
Donateur
Donateur

Welk type kinderstoel in 9-3/900ng

Bericht door cavok » do 15 mar, 2007 15:42

Hallo,
ik zoek nog een kinderstoel (3-9 jaar) voor op de achterbank van mijn 9-3 cabrio.
Heb een Romer in m'n 9-5 en daar past hij perfekt, maar in de 9-3 zit ie niet zo lekker, ivm de niet zo vlakke achterbank.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type stoel?
Groet Marc

GJK
Geregistreerd lid

Bericht door GJK » zo 18 mar, 2007 8:53

In de folder van 2000 staat dat Saab een kinderzitje heeft gevoerd als accessoire voor de 93 Cabrio. Ben benieuwd of iemand daar ervaring me heeft? Wij gbruiken nu een maxi-cosi voor ons dochtertje van 3 (met de lengte van een 5 jarige). Gaat nu nog goed, maar zal binnenkort ook te klein zijn.

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » ma 19 mar, 2007 18:41

Veel cabriorijders kiezen voor SAAB vanwege de mogelijkheid van kinderen op de achterbank.
Iemand nog een idee voor een stoeltje?

leovveen
Geregistreerd lid

Bericht door leovveen » do 03 mei, 2007 23:31

We hebben net een Maxi Casi Cabrio Tobi gekocht. Past prima, de riem moet je wel even maximaal uittrekken, maar gaat prima!

9-3 Cabrio 2000

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » di 08 mei, 2007 12:10

Thanks, dat is er een tot drie jaar en die passen meestal wel goed.
Als ze ouder worden gaan ze in zo'n zitverhoger. Die passen meestal niet zo goed want ze zijn te breed voor de kuipstoeltjes achterin.
Ook vind ik het lastig dat de bevestiging voor de riem door een veer naar beneden wordt gehouden. Ik heb hem liever omhoog staan. Dat wil ik dus nog omdraaien. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » di 15 mei, 2007 17:02

ja ik heb er een spons onder gestopt want was zeer ontvreden over die houder van de gordel! Vooral als je voorin zit en achterin die gordels vast moet maken kost me bijna een hernia! Daar had Saab met veiligheid zo hoog in het vaandel bij na moeten denken!

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » wo 16 mei, 2007 8:50

Haagcaab schreef:ja ik heb er een spons onder gestopt want was zeer ontvreden over die houder van de gordel! Vooral als je voorin zit en achterin die gordels vast moet maken kost me bijna een hernia! Daar had Saab met veiligheid zo hoog in het vaandel bij na moeten denken!
Die spons is ook een goede!
Die veren kan je met een schroevedraaiertje van de houders afwippen (kan je het later ook weer makkelijk terugzetten)zodat ze niet meer naar beneden getrokken worden en de houders heb ik met twee tie-wraps vastgezet omhoog.
Ik ben alleen benieuwd hoe lang die het vollhouden.

Plaats reactie