waterafvoer classic cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
teunis
Geregistreerd lid

waterafvoer classic cabrio

Bericht door teunis » zo 01 jul, 2007 21:34

Hallo,
Heb al veel gelezen op dit forum en sinds eenpaar dagen ook zelf actief. Waar ik regelmatig last van heb bij mijn cabrio is dat de waterafvoer voor het rechterachterwiel, dus onderkant spatbord zeg maar, verstopt is.

Met die tropische hoosbuien zorgt dat voor in eerste instantie vollopen van de holle ruimte daar en later klotst het er overheen en zijn dus de matten en bekleding van de voetenruimtes nat.
Heb al een keer het interieur eruit gehad en er zitten nu geen isolatiematten meer onder, want die houden het vocht allen maar vast. Ook de dorpels heb ik los, dus ik kan af en toe even de bekleding oplichten om te kijken of het nog droog is.

Met een schroevedraaier doorprikken lukt wel, er komt dan wel 2l water uit, maar liever heb ik dat het niet meer verstopt raakt.

Wie heeft hier een goede en blijvende oplossing voor? Ben erg benieuwd.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 03 jul, 2007 11:06

ik heb zelf eens de achterbank en de zijpanelen gedemonteerd en toen met de tuinslang de binnenkant van deze ruimtes schoongespoeld. De complete rubber afwaterdoppen eruit en lekker doorspoelen. komt een hoop troep uit. Als alles schoon is dan kunnen de doppen er weer in.

maurice1970
Geregistreerd lid

Re: waterafvoer classic cabrio

Bericht door maurice1970 » di 03 jul, 2007 11:23

teunis schreef:Hallo,
[...]
Met een schroevedraaier doorprikken lukt wel, er komt dan wel 2l water uit, maar liever heb ik dat het niet meer verstopt raakt.

Wie heeft hier een goede en blijvende oplossing voor? Ben erg benieuwd.
een groter gat maken en een slang eraan.....

teunis
Geregistreerd lid

Bericht door teunis » wo 04 jul, 2007 21:45

Heb je dat zelf gedaan, zo'n groter gat met slang eraan?
Is je ervaring er ook blijvend goed mee?
Ik heb trouwens een aero uitvoering, dus ik kom moeilijk bij de gaatjes.

maurice1970
Geregistreerd lid

Bericht door maurice1970 » ma 09 jul, 2007 12:58

nee, mijn afwatering is helemaal prima, maar het lijkt mij gewoon de beste oplosing

Plaats reactie