Achterruit

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rolfil
Geregistreerd lid

Achterruit

Bericht door rolfil » za 07 jul, 2007 15:50

In mijn cabriokap zit een kunstof achterruitje, glas zal ooit gesneuveld zijn en vervangen door plastic, op zich heb ik hier geen probleem mee, valt ook nauwelijks op.Echt mooi is die niet meer, weet iemand uit ervaring wat zoiets kost om er een nieuw plastic ruitje in te zetten?
Nu kan ik ook aan een achterruit van glas komen, zou dit er te allen tijden weer ingezet kunnen worden?Ben benieuwd.
alvast bedankt.

Groet Rolf

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 07 jul, 2007 21:12

Rolf,

Misschien is het handig om te vermelden welke Cabrio je hebt? :roll:
Bijvoorbeeld:
01. Een 900 Classic.
02. Een 900 NG/9-3 'Classic'.
03. Een 9-3 SC.

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » za 07 jul, 2007 22:47

Stom natuurlijk, een 900 ng uit '96, die stukje bij beetje wordt gemodificeerd, heeft nu de looks van een 9.3, waar de meningen over verdeeld zijn, maar dat terzijde, een 900ng dus.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » ma 09 jul, 2007 8:27

hei
ik zit zo een beetje te denken aan de kosten om er een nieuwe glazen ruit in te laten plaatsen
heb je daar een indicatie van ?

een paar maanden geleden wist ik iemand die een komplete kap in de aanbieding had
misschien eens de prijs vergelijken

mvg werner

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » ma 09 jul, 2007 21:52

Nou heb ik vanmiddag van een kappenmaker gehoord, zoals ik het begrijp tenminste, dat een glazen ruit opnieuw plaatsen eigenlijk niet mogelijk is, het sealen van zo'n ruit schijnt maar van korte duur te zijn, en het opnieuw innaaien van een plastic ruit zoveel tijd te kosten, dat ook dat niet interresant is, lekker verhaal dus.
Nou is het geen onoverkomelijk probleem want de plastic ruit die er nu in zit is op zich nog goed, maar het stikwerk is gewoon niet mooi gedaan en ook nog eens met wit garen, en blijkbaar ook nog gelijmt wat lelijke vlekken op het doek heeft achtergelaten.En een nieuwe kap is voor mij op dit moment financieel gewoon geen optie.Heb deze auto"per ongeluk in bezit"gekregen, had er eigenlijk niets mee, maar ben nu tot over mn oren verliefd, en heb deze reeds gemodificeerd naar het 9.3 model, het een en ander laten spuiten en ik vindt het een plaatje, maar dit alles wel low budget want ik snap ook wel dat ik me aan deze auto niet rijk moet rekenen.

Plaats reactie