Saab 900 importeren uit califonie of Florida
-
knirbliw
- Geregistreerd lid
Saab 900 importeren uit califonie of Florida
Hallo allemaal,
Ik ben al enige jaren saabthosiast alleen heb ik mijn zinnen gezet op een cabrio uit de VS. Zeker met de huidige dollarkoers is dit best interessant.
Maar kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn met de EU modellen en waar ik veranderingen op aan moet gaan brengen. Nu is mijn idee ook gelijk om de miles teller te vervangen door een kilometertellen cq de milesteller omzetten naar kilometers.
Ik hoor graag of dit een slim idee is of een no go area.
groet
Paul
Ik ben al enige jaren saabthosiast alleen heb ik mijn zinnen gezet op een cabrio uit de VS. Zeker met de huidige dollarkoers is dit best interessant.
Maar kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn met de EU modellen en waar ik veranderingen op aan moet gaan brengen. Nu is mijn idee ook gelijk om de miles teller te vervangen door een kilometertellen cq de milesteller omzetten naar kilometers.
Ik hoor graag of dit een slim idee is of een no go area.
groet
Paul
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
hanswim
- Donateur

Volgens mij hoef je enkel de koplampen aan te passen.
Verder bij importeren rekening houden met de volgende kosten:
- shipping (1000-1500 dollar)
- BPM (zo'n 1000 euro)
- lossen/ inklaren/ invoeren/ BTW (tussen de 1500 en 2000 euro)
Let op : de S uitvoering is in de US een 2.1 injectie en niet de in Europa geleverde lpt motor.
Tip: zoek een mooie 1994 CE! (http://www.saabce.com).
Succes ermee![/url]
Verder bij importeren rekening houden met de volgende kosten:
- shipping (1000-1500 dollar)
- BPM (zo'n 1000 euro)
- lossen/ inklaren/ invoeren/ BTW (tussen de 1500 en 2000 euro)
Let op : de S uitvoering is in de US een 2.1 injectie en niet de in Europa geleverde lpt motor.
Tip: zoek een mooie 1994 CE! (http://www.saabce.com).
Succes ermee![/url]
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
xyl
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
-
knirbliw
- Geregistreerd lid
Ik heb nog een goede kennis in de VS wonen die andere voertuigen al exporteerd en inkoopt, dus ik ga van zijn expertise gebruik maken. En als het een bagger auto blijkt te zijn hoef ik ook geen zaken meer met hem te doen. Dus dat maakt het iets makkelijker aangezien er voor hem ook nog het nodige vanaf hangt.