saab 9-3 cabrio verlagen of niet?

Voor alle Saab cabrio rijders
B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 21 okt, 2007 17:47

Erik schreef:
pherms schreef:Alles is beter dan hoe het nu is, kan er alleen maar op voorruit gaan.
Met alleen andere hardere veren durf ik dat te betwijfelen.
met alleen andere veren is gewoon prutsen, en het komt je wegligging ook niet te goede. ik heb 5 jaar geleden genoeg apex prut verkocht, daar is na 2 jaar niet meer mee te rijden.

JeroenS schreef:Heb (alleen) ervaring met de Eibach's in combinatie met 17 inch wielen. Het zaakje wordt behoorlijk hard, met name de achteras kan behoorlijk grof de oneffenheden in de weg naar het interieur doorgeven. Op de snelweg rijdt het meer dan prima, maar op de binnenwegen en helemaal binnen de bebouwde kom is het echt minder.

Maarrrr, het oog wil toch ook wat :bigeyes:
zeker alleen veren gemonteerd??

virjinz
Geregistreerd lid

Bericht door virjinz » ma 22 okt, 2007 9:55

heb de mijne 2de hands gekocht en hij was al verlaagd (bodemvrijheid nog net 11cm, het minimum voor de Belgische keuring) en vind het qua looks echt mooi staan.
Onlangs was het tijd om mijn banden te vervangen en de bandenman had er 245 (17/45) opgelegd en die schuurden aan de binnenkant van de wielkasten achteraan. De dag nadien 235 erop en geenenkel problem meer.

pherms
Geregistreerd lid

Bericht door pherms » ma 22 okt, 2007 10:36

phoe 245 is wel extreem breed... 235 ook, maar mooi dat ze niet meer aanlopen...

Tja wat is prutsen trouwens... Het gaat om de looks. Een cabrio is geen racewagen, hij is absoluut niet stijf en scheuren doe ik er niet mee. Daar is de t5r voor met 310pk. Tis voornamelijk een beetje stadsverkeer, en drempels hoef ik ook niet snel overheen. Veren is in dit geval prima. Ik snap uiteraard ook wel dat bijpassende schokbrekers beter is, maar is in dit geval niet nodig. Maar bedankt voor je info.

Plaats reactie