Verzekering - KLEINELETTERTJES

Voor alle Saab cabrio rijders
900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » wo 16 jan, 2008 0:42

Aangepaste polis is binnen - hierbij mijn reactie

Goedemorgen -

ik heb vandaag een aangepaste polis ontvangen voor mijn SAAB Cabrio

1. Op het voorblad staat dat na controle is gebleken dat de verplichte stallingsclausule voor het Porsche-tarief (?) niet op de polis vermeld staat
2. dat deze clausule alsnog is opgenomen per 01-01-2008 (is niet vermeld op polisblad)
3. Nu wordt een eigen risico gemeld (was niet zo);
4. Er is een SCM Klasse III clausule toegevoegd (met nieuwe omtrek-, binnen- en sabotagebeveiliging en in-en uitschakeling met afstandsbediening), radarsysteemvereiste is vervallen.
5. Clausule Cabrio (geen dekking voor schade aan kap bij diefstal) is gewijzigd in clausule Cabrio met linnen kap (met een extra eigen Risico van E450)
6. Er wordt aangegeven dat er eventueel een geldig SCM-certificaat overlegd dient te worden - deze is reeds in uw bezit.

Ik zal donderdag contact met u opnemen voor opheldering van de in deze e-Mail vetgedrukte punten.

Met vriendelijke groet,

@ marq101 - ken je er nog een (verzekeraar)
@ AeroHank - hoe heet de jouwe?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 16 jan, 2008 10:52

nvt

JT
Geregistreerd lid

Bericht door JT » do 24 jan, 2008 0:52

Update.
Het hoge eigen risico geldt bij diefstal, vandalisme.
En het is ontstaan uit het feit dat de cataloguswaarde boven de 70000 euro ligt. Een klasse 5 alarm zou het eigen risico naar een normaal niveau terugbrengen. Tov klasse 3 betekent dan gps/chip/blah.
Verzekeringsmaatschappijen kijken steeds meer en vaker naar de oorspronkelijke cataloguswaarde om voorwaarden te bepalen.

Dit allemaal volgens mijn tussenpersoon die toch ook bij andere maatschappijen gaat informeren.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 01 feb, 2008 0:51

the saga continues: is de standaard cabrio-kap een linnen kap?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 01 feb, 2008 1:20

De voorwaarden mbt alarmen ken iik niet maar:

Ik vond de voorwaarden van Jelgers verzekering wel ok: Axa

Voor de rest is de Europeesche doorgaans niet moeilijk met verzekeren van plezier :wink:

Niet de goedkoopste maar wel met gunstige voorwaarden: Ditzo....alleen hebben die geen pechdekking in het buitenland dus is een ahv belangrijk

Bij fortis heb je bij volledig casco ook pechdekking in NL (niet in woonplaats)

Er zijn er een hoop :wink:

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 01 feb, 2008 10:40

900 SE C schreef:the saga continues: is de standaard cabrio-kap een linnen kap?
Ja, in tegenstelling tot de plastic varianten die je onder meer op de Opel Kadett tegen kwam. En natuurlijk in tegenstelling tot de hardtops en de metalen/glazen CC-daken.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 01 feb, 2008 22:33

laat ik het zo formuleren: ik weet dat het geen plastic of iets kunststofferigs is, maar is het linnen of mogelijk een andere textielsoort (canvas of weetikveel)? Ivm cabrio-clausule.

Plaats reactie