Welke brandstof voor 9-3 Aero cabrio uit 2004

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Roy.
Geregistreerd lid

Welke brandstof voor 9-3 Aero cabrio uit 2004

Bericht door Roy. » zo 17 feb, 2008 20:05

Ik kan zaterdag mijn nieuwe cabrio ophalen en dat is een 9-3 Aero automaat uit 2004 geworden blauw met blauwe kap en verder alle opties die er toen waren, dus helemaal :D. Nu zit ik alleen met 1 vraag en dat is kan hier Euro 95 in (volgens de boekjes wel) of moet er Super 98 in want ik las op het forum een stukje over verbruik en daar kwam ik mensen tegen die het er over hadden dat ze 98 tanken met hun Aero maar ook mensen die een tank 95 afwisselden met een tank 98.

Wat is wijsheid?

piebe
Geregistreerd lid

Bericht door piebe » di 19 feb, 2008 18:11

Ik weet niet wat wijsheid is omdat een mens nooit wijs genoeg is om zijn eigen domheid te bevatten. :crazy:

In mn cabrio tank ik uitsluitend 98. Kost iets meer maar men zegt dat je er een beter rendement mee haalt. Dus verdien je de investering weer terug. Bijkomend effect is dat je meer vermogen tot je beschikking hebt als je het eens nodig hebt en wellicht is de kwaliteit van de brandstof ook beter.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 19 feb, 2008 18:42

Ik zou 98 Super Plus tanken, schijnt beter te zijn. Kost inderdaad wel wat meer, maar dan heb je ook wat! :D

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 19 feb, 2008 18:50

"The proof of the pudding is in the eating", dus proberen en je weet het.

Bij mijn karretjes werkt het wel, BP ultimate vind ik een fijne brandstof voor de oude Saabjes. Soepeler en zuiniger.

Plaats reactie