cabrio als caravan trekker

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Rubberen Robbie
Geregistreerd lid

cabrio als caravan trekker

Bericht door Rubberen Robbie » di 19 feb, 2008 23:23

Ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een 9-3 cabrio 2.0t automaat uit 2000 met maar 50k gedraaid. Saab is in showroom conditie, ook technisch. Nu wil ik er a.s zomer een oldtimer caravan van 1200 kg mee gaan trekken. Heeft iemand ervaring met zo 'n combinatie?
Ik weet dat je er 1600 kg mee mag trekken en dat de langs torsiestijfheid nogal soepeltjes is. Ik had de indruk dat er een oliekoeler onder zit. Heerlijk open gereden de afgelopen weekeinden!

midnight cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door midnight cabrio » wo 20 feb, 2008 2:46

Leuk :D Welke oldtimer caravan heb je?

Zelf trek ik een Lander graziëlla afwisselend met de cabrio of met mijn DS 23 injectie, de Lander is wel lichter, nl max 915kg maar dat gaat echt uitstekend. Ook laatst nog een autoambulance met een auto erop getrokken met een totaalgewicht van 1300 kg, dat ging ook vlotjes. Dus m.i. geen probleem. :D

Gert.

Rubberen Robbie
Geregistreerd lid

Bericht door Rubberen Robbie » do 21 feb, 2008 0:01

midnight cabrio schreef:Leuk :D Welke oldtimer caravan heb je?

Zelf trek ik een Lander graziëlla afwisselend met de cabrio of met mijn DS 23 injectie, de Lander is wel lichter, nl max 915kg maar dat gaat echt uitstekend. Ook laatst nog een autoambulance met een auto erop getrokken met een totaalgewicht van 1300 kg, dat ging ook vlotjes. Dus m.i. geen probleem. :D

Gert.

Hoi Gert, nou ja, oldtimer.... het is een Kip Greyline van bijna 20 jaar oud dus eentje met veel vlieguren en ik heb hem ook al bijna 20 jaar. Is nog in uitstekende staat. Mijn cabrio heeft dezelfde kleur, ook de kap, als die op je foto. Zal er ook eens een foto opzetten.
Hans

93 cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door 93 cabrio » do 21 feb, 2008 11:04

Beste Hans,

Ik heb een 93 uit 1998 met een 2.3 liter motor en een automatische versnelling.
Ik heb regelmatig een caravan van 1300 kg getrokken, naar Spanje en naar Kroatie. Gaat op zich heel goed, wat ik wel doe in de bergen is met de hand schakelen, de dit om zeker te weten dat de automaat niet gaat pendelen (of slippen) maar ook om goed op de motor te kunnen remmen.

Succes met je mooie combinatie, een caravan achter een saab cabrio is ltijd leuk om tegen te komen :)
Groet,
Marco

Rubberen Robbie
Geregistreerd lid

Bericht door Rubberen Robbie » vr 22 feb, 2008 0:38

93 cabrio schreef:Beste Hans,

Ik heb een 93 uit 1998 met een 2.3 liter motor en een automatische versnelling.
Ik heb regelmatig een caravan van 1300 kg getrokken, naar Spanje en naar Kroatie. Gaat op zich heel goed, wat ik wel doe in de bergen is met de hand schakelen, de dit om zeker te weten dat de automaat niet gaat pendelen (of slippen) maar ook om goed op de motor te kunnen remmen.

Succes met je mooie combinatie, een caravan achter een saab cabrio is ltijd leuk om tegen te komen :)
Groet,
Marco
Hoi Marco,
Bedankt voor je antwoord. Het handschakelen in de bergen is mij bekend, ik heb hiervoor een Zafira automaat gereden en ben vaak met de combinatie in de bergen geweest en het was vaak nodig om in stand 1 omlaag te gaan. Overigens vind ik een automaat ideaal met manoeuvreren op een camping om de caravan op zijn plek te zetten. Groet,
Hans

Plaats reactie