derde remlicht classic cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » ma 25 feb, 2008 0:04

Je moet de linker wielhuisbekleding in de kofferruimte eruit halen en de hele kabelboom localiseren. De losse stekker is met tape zijdelings aan de karosserie gekleefd.
Als je de achterbank eruit trekt (enkel zitdeel) zie de boom richting kofferbak gaan. Als het goed is zie je er meer draden vertrekken dan in je koffer aankomen. Het verschil is wat je zoekt.

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » ma 25 feb, 2008 9:56

Dank voor de toelichting. Heb nu de bekleding helemaal weggeklapt, maar tot aan de bak ter bescherming van de cabriokap. Dan zie ik alleen die zwarte kabel naar binnen toe verdwijnen. Moet die bak ook weg zodat je het verder open kunt leggen? Kun je voor de - de massa van de kentekenplaatverlichting gebruiken?

Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » ma 25 feb, 2008 22:49

DIe bak kan blijven zoals ie is. Gewoon de zijbekleding er kompleet uithalen. kan makkelijk zonder schade te veroorzaken. De zwarte massa kan je daar aftappen waar de massa van de achterruitverwarming vertrekt.
Die gevonden kabel moet je verder richting interieur volgen om de losse stekker bij de kabelboom te vinden.

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » do 13 mar, 2008 14:25

Inmiddels inderdaad hele bekleding verwijderd en + draad gevonden waar je aangaf. Hartstikke mooi. Ook het gepiel tussen de spoiler en achterklep is gelukt om de draadjes er doorheen te vogelen....
Van de achterruitverwarming komt echter maar 1 draad af. Of zit er nog 1 aan de andere kant van de ruit en zo ja, zit de massadraad dus aan die andere kant?

Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » do 20 mar, 2008 9:53

Ik herrinner m niet meer exakt, maar er is in de kabelboom bij de losse stekker reeds een massaaftakking. Ik veronderstelde dat die naar de achterruitverwarming gaat ... i.i.g. is origineel de remlichtmassa ook op dit aftakpunt genomen. Masskabel hier is vrij dik als ik me goed herrinner.

Plaats reactie