nieuw hier met een 900 SE cabrio '95

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
ruudje72
Geregistreerd lid

nieuw hier met een 900 SE cabrio '95

Bericht door ruudje72 » do 20 mar, 2008 20:45

goededag met pijn in mijn hart hebben we onze Fiat Barchetta ingeruild voor een mooie Saab ,want in de fiat kon ik onze kinderen niet mee nemen.
We hebben een aantal Saab's gezien en hebben gekozen voor een 900 se uit '95 .
Nu is het modeljaar '96 kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen '96 en '95 ?
Groeten Ruud :wink:

royalqwerty
Geregistreerd lid

Bericht door royalqwerty » do 20 mar, 2008 23:21

"Met pijn in je hart" van een Fiat naar een Saab?! :? Kom op zeg! :lol:
Gefeliciteerd zou ik zeggen! (Hoewel die Fiat ook leuk is hoor!)

In ieder geval: welkom hier!

Verschil tussen 95 en 96...?

...Bouwjaar?

WalterD
Geregistreerd lid

Bericht door WalterD » vr 21 mar, 2008 14:21

Over een week praat je wel anders, gigantische vooruitgang van een Barchetta naar een mooie Saab (imho)!
Stoelverwarming, climate control, full turbo, alles erop en eraan en dat voor een prachtige prijs (had deze auto ook op het oog bij De Linge, helaas aan m'n neus voorbij gegaan ;))

royalqwerty
Geregistreerd lid

Bericht door royalqwerty » vr 21 mar, 2008 14:24

Full turbo? Het is toch een SE 2.3? :?

WalterD
Geregistreerd lid

Bericht door WalterD » vr 21 mar, 2008 14:29

royalqwerty schreef:Full turbo? Het is toch een SE 2.3? :?
Bijna 100% zeker als ik op de avatar afga dat dit de Saab was die ik heb gezien bij De Linge. Dat was een 2.0 fpt..

ps. wat voor Saab rij je royalqwerty, misschien heb ik je wel eens zien rijden (Heemskerk).

royalqwerty
Geregistreerd lid

Bericht door royalqwerty » vr 21 mar, 2008 14:32

Nou ik denk dat als je een nieuwe Saab hebt, je het vast niet vergeet te vermelden als het om een Turbo gaat! :wink: Zou ik wel trots op zijn...

Ik heb een 900 2.3 SE cabrio, een hele mooie midnight blue. met 17" Vectorvelgen. Meestal rijd ik gepoetst rond... dagelijks te bewonderen op de route Heemskerk-Alkmaar...

Jij?

WalterD
Geregistreerd lid

Bericht door WalterD » vr 21 mar, 2008 14:42

Als je met pijn in het hart een Barchetta inruilt op een 900 cabrio ben je nog niet genoeg Saabliefhebber om een turbo op waarde te schatten :roll:
Grapje Ruud, heel veel plezier ermee en je zal erachter komen dat je een goede keuze hebt gemaakt!

Ik rij in een zwarte 9-3 Coupé 2.0t SE en ben op zoek naar een 900NG cabrio. Volgens mij heb ik je nog nooit gezien, sowieso weinig Saab in Heemskerk..

royalqwerty
Geregistreerd lid

Bericht door royalqwerty » vr 21 mar, 2008 14:44

Grappig, want mijne is te koop.

Kom maar eens kijken, het is een hele mooie!

ruudje72
Geregistreerd lid

Bericht door ruudje72 » zo 23 mar, 2008 8:28

[quote="royalqwerty"]Nou ik denk dat als je een nieuwe Saab hebt, je het vast niet vergeet te vermelden als het om een Turbo gaat! :wink: Zou ik wel trots op zijn...

Ja het is inderdaad een turbo maar ja ik Saab nog niet zo lang he :oops:
Ik heb er wel een paar gezien , zo ook een 9-3 uit '95 Zeer vreemd omdat die pas in '98 zijn gekomen .
maar goed daar bleek zoveel mis mee te zijn dat ik daar geen goed gevoel bij had.
Deze komt idd bij de Linge vandaan en is gewoon goed onderhouden met alles er op en er aan .
Nu nog mooi weer
Ciao

royalqwerty
Geregistreerd lid

Bericht door royalqwerty » zo 23 mar, 2008 10:21

Aah!
Mooie auto, veel plezier ermee!!!
Een 9-3 uit '95 klopt iderdaad niet, die waren er pas in '98.

Het model is wel bijna gelijk, dus met wat lichte modificaties laat je je 900 eruitzien als een 9-3. Waarschijnlijk was dat aan de hand.

Het grootste verschil is de kapaandrijving, die is bij de 900 electrisch, bij de 9-3 hydrolisch (evenals de koppeling, welke bij een 900 nog met een kabel bediend wordt.)

frank 100
Geregistreerd lid

Bericht door frank 100 » zo 23 mar, 2008 20:23

Hoi Ruudje
Dit is Frank, ook nieuw op het forum, ik denk dat ik de zwarte cabrio se 2.0 turbo ook uit 95 net voor jou heb gekocht bij de linge, ik ben er erg blij mee !!!!!
Rijd fantastich, was al lang naar een betaalbare goede saab cabrio aan het zoeken, snap nog steeds niet waarom ze allebei opeens nog maar 4500 moesten kosten, nou ja ik ga er in ieder geval van genieten

Plaats reactie