cabrioroutes

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
PietervanNamen
Geregistreerd lid

cabrioroutes

Bericht door PietervanNamen » zo 16 mar, 2008 14:34

dag mede-saabcabriofans,

binnenkort (eindelijk!) de trotse eigenaar van een fraaie 'caab' (9-3 1.8t uit 2004)! verheug me er bijzonder op met de nieuwe wagen er op uit te kunnen.

heb al wat rond gesurfd, op zoek naar mooie routes om dit voorjaar en deze zomer dakloos rond te toeren (belgië, noord-frankrijk bv, maar zeeland of betuwe lijkt me ook prima).

Ik heb echter nog niet veel aan routes op het web gevonden. Heeft er iemand suggesties?

lees het graag!

Pieter

AvH
Geregistreerd lid

ANWB routes

Bericht door AvH » zo 16 mar, 2008 20:19

Ga gewoon even langs een ANWB winkel (lidmaadschap niet noodzakelijk) en koop een ANWB routeboek.
Alle routes duidelijk omschreven en goede wegbewijzering

Suc6 verzekerd voor leuke ontspannende dag(jes).
Zeker limburg is aan te bevelen

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 16 mar, 2008 23:15

Een ritje langs de Linge (Betuwe) is altijd mooi.
De routes langs het IJsselmeer (NH Amsterdam--Enkhuizen, FRL Lemmer -- Kop Afsluitdijk) idem.
Langs de IJssel is het ook leuk rijden (Zutphen--Zwolle).

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 17 mar, 2008 11:16

Er worden ook leuke ritten georganiseerd door bijvoorbeeld Saab Cabrio Club soleil, door de Saabclub Nederland etc. Verder zijn er ook leuke rally's, waarbij je niet moet denken aan keihard racen a la Per Eklund, maar juist leuke ritten met aardige opdrachten en zoekplaatjes enzo.

staggie
Geregistreerd lid

Bericht door staggie » ma 17 mar, 2008 15:06

De verschillende ANWBroutes in Zeeland zijn ook mooi. Vergeet dan ook Zeeuws Vlaanderen niet, de Rynaertroute is ook leuk en is gedeeltelijk in NL en België. De Belgische Scheldelandroute is ook leuk om te rijden. De Belgische Ardennen en de Duitse Eifel zijn ook schitterend. Er bestaan ook boeken met motorroutes en deze routes zijn ook interessant voor cabriorijders. Als je echt wilt genieten ga dan ook eens met je cabrio naar de Alpen en de Provence, is echt prachtig om daar te rijden.

AvH
Geregistreerd lid

Bericht door AvH » ma 17 mar, 2008 19:36

staggie schreef:De verschillende ANWBroutes in Zeeland zijn ook mooi. Vergeet dan ook Zeeuws Vlaanderen niet, de Rynaertroute is ook leuk en is gedeeltelijk in NL en België. De Belgische Scheldelandroute is ook leuk om te rijden. De Belgische Ardennen en de Duitse Eifel zijn ook schitterend. Er bestaan ook boeken met motorroutes en deze routes zijn ook interessant voor cabriorijders. Als je echt wilt genieten ga dan ook eens met je cabrio naar de Alpen en de Provence, is echt prachtig om daar te rijden.
Idd, als je dat eenmaal geproefd hebt (frankrijk)
wil je niet anders meer :lol:

TurboGat
Geregistreerd lid

Bericht door TurboGat » do 20 mar, 2008 0:27

Ik weet niet of je een Tomtom of Garmin hebt, maar ik rij wel eens een route (die je zo van internet kan plukken) met mijn Tomtom en dat gaat zeer goed. Het leuke is dat je lekker om je heen kan kijken en Miena verteld waar je heen moet.
Voor de liefhebbers, kijk maar eens op deze site: http://www.gpstracks.nl/

Gr Ronald

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 20 mar, 2008 0:30

Als je een mooi heuvelachtig stukje Nederland wil zien, dan moet je de 7-heuvelen tocht van de Saabclub rijden. Die is voor dit jaar echter al vol :wink: .

Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Bericht door Ronald en Mariska » do 20 mar, 2008 9:41

TurboGat schreef:Ik weet niet of je een Tomtom of Garmin hebt, maar ik rij wel eens een route (die je zo van internet kan plukken) met mijn Tomtom en dat gaat zeer goed. Het leuke is dat je lekker om je heen kan kijken en Miena verteld waar je heen moet.
Voor de liefhebbers, kijk maar eens op deze site: http://www.gpstracks.nl/

Gr Ronald
Dat ziet er leuk uit zeg! Wij zijn nog aan het kijken naar een navigatiesysteem, maar dit is wel een leuk voordeel van Tomtom.

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » di 06 mei, 2008 20:24

Ik ga zelf deze zomer 5000 km naar en door Zweden touren, ik laat wel weten hoe het was!

LOL

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » di 06 mei, 2008 21:47

wat ook heel leuk is is om in duitsland naar teckelenburg te gaan heel mooi erg bekend wel in nederland hele mooie wegen en mooi natuur! top

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » ma 12 mei, 2008 22:14

Ik rij gewoon naar m'n werk..

Plaats reactie