Vloeken in de kerk hoor je dan, hier-en-daar maar ja: vanmorgen voor E101,01 getankt ..
Wie heeft er LPG in zijn Classic Cabrio laten inbouwen en heeft tips, trucs en kent andere wetenswaardighden? Leveranciers, prijzen, noodzakelijke aanpassingen, G3 wel/niet mogelijk (lees ergens dat het TOCH zou kunnen voor een 93'er).
Ik vind in het LPG-forum deze info (nog) niet.
LPG in een Classic?
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Wat ik vaak heb gezien is een inbouw van een zo groot mogelijke tank overdwars direct tegen het achterbankschot. Hiertoe wordt de hardplastic kapopvangbak uit de auto gesloopt zodat de tank daar past. De kap komt dan in geopende toestand op de tank te liggen.
Op deze manier wordt je kofferbak effectief niet kleiner.
Ik meen dat Van Ommeren in Haarlem hier veel ervaring mee heeft.
Op deze manier wordt je kofferbak effectief niet kleiner.
Ik meen dat Van Ommeren in Haarlem hier veel ervaring mee heeft.
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
In mijn import-900 hebben we het italiaanse LPG systeem laten zitten.
Gewoon dikke grijze tank achterin.....blijft niet echt veel ruimte over.
Na alle onheilspelling van dealers had ik me eigenlijk voorgenomen om de LPG eruit te halen. Winst is toch al wat geringer omdat het geen G3 (kan volgens mij ook echt niet). Maar anderzijds, in Italie hebben ze er kennelijk toch 18 jaar mee rondgereden en ook Saabconsult heeft bewezen dat het niet onmogelijk is dus we zien wel hoe het gaat.
Als we willen "blazen" zet ik hem wel ff op benzine voor de zekerheid, lijkt me safer.
Gewoon dikke grijze tank achterin.....blijft niet echt veel ruimte over.
Na alle onheilspelling van dealers had ik me eigenlijk voorgenomen om de LPG eruit te halen. Winst is toch al wat geringer omdat het geen G3 (kan volgens mij ook echt niet). Maar anderzijds, in Italie hebben ze er kennelijk toch 18 jaar mee rondgereden en ook Saabconsult heeft bewezen dat het niet onmogelijk is dus we zien wel hoe het gaat.
Als we willen "blazen" zet ik hem wel ff op benzine voor de zekerheid, lijkt me safer.