Check ledges

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
PaKu
Geregistreerd lid

Re: Check ledges

Bericht door PaKu » wo 02 jul, 2008 22:58

Het kan zijn dat de contactpunten in de sponning van de voorruit niet goed werken. Probeer eerst de kap te ontgrendelen, bedien daarna de knop voor te openen en indien de waarschuwing komt, duw de kap dan aan de voorzijde handmatig iets omhoog zodat hij uit de contacten komt. Ik hoor het wel.
Groetjes en succes
Paul :lol:

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Check ledges

Bericht door 72sonett3 » wo 02 jul, 2008 23:22

:besserwisser: latches,
ledges zijn andere dingen...

Herbie
Geregistreerd lid

check latches

Bericht door Herbie » do 03 jul, 2008 17:49

Dan is het toch 1 van de switches in de sponning van de voorruit die niet ziet dat het dak los is, je kunt nog eens proberen door het dak te ontgrendelen en er met bv een potlood in te gaan en kijken of de switch heen en weer gaat, meen ik me te herinneren. Ik heb namelijk deze storing ook al eens gehad. Er was bij mij 1 van de switches kapot en die is vervangen. Is redelijk snel gedaan, ong een half uur werk. Kosten weet ik niet want het was garantie.

thomash
Geregistreerd lid

Bericht door thomash » ma 18 aug, 2008 18:29

ik heb die melding wel eens als ik iets in de kofferbak heb vervoerd wat net een beetje de 'zak' van de kap omhoog heeft geduwd.
Als ik dan de kofferbak even open doe en een beetje die opbergzak op en neer beweeg gaat de kap daarna wel gewoon open. denk dat het te maken heeft met de sensor die aangeeft of de opbergzak helemaal vrij is.
groet,
Thomas

Plaats reactie