Water in linker achterscherm classic cabrio
-
RedArrow90
- Geregistreerd lid
Water in linker achterscherm classic cabrio
Wie kan mij helpen bij het volgende probleem?
In mijn classic cabrio blijft (veel) water staan in het linkerachterscherm. Het loopt langs het kleine zijruitje naar binnen, maar loopt er niet meer uit.
Ik heb al gekeken of het afvoerslangetje verstopt zit, maar dat is open. Soms komen daar ook enkele druppels uit, maar het blijft 'klotsen' onder het rijden.
Wie heeft dezelfde ervaring en/of een denkrichting om het op te lossen?
Groet, Merlijn
In mijn classic cabrio blijft (veel) water staan in het linkerachterscherm. Het loopt langs het kleine zijruitje naar binnen, maar loopt er niet meer uit.
Ik heb al gekeken of het afvoerslangetje verstopt zit, maar dat is open. Soms komen daar ook enkele druppels uit, maar het blijft 'klotsen' onder het rijden.
Wie heeft dezelfde ervaring en/of een denkrichting om het op te lossen?
Groet, Merlijn
-
900plus
- Donateur (4x)

-
900 turbo S
- Geregistreerd lid
-
Swedish style
- Geregistreerd lid
-
olav
- Donateur

waar zitten ze nu precies ??
Ondanks zoekpogingen in en onder de auto heb ik ze nog niet kunnen vinden. Vreemd dat je zoiets ook niet even in het instr.boekje kunt vinden. Kunnen jullie nog wat hints geven ? Dat geklots is waardeloos tijdens het rijden.
Alvast dank !
Alvast dank !
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Sinds gisteren heb ik dit probleem aan de rechterkant (achter). Kan de juiste gaatjes tot nu toe ook niet vinden. (om gek van te worden) Kan het zijn dat ze onder de aerokit zitten?
Het kleine beetje water is inmiddels verdampt, maar wil wel graag de volgende verstopping voor zijn.
Iemand met foto's?
Het kleine beetje water is inmiddels verdampt, maar wil wel graag de volgende verstopping voor zijn.
Iemand met foto's?
-
RedArrow90
- Geregistreerd lid
Ik heb afgelopen weekend ook weer gekeken en kan wel een 'tuutje' vinden ongeveer 25 cm uit de kant. Die opening lekt water (natte plek eronder als de auto stil staat), maar er blijft water in het scherm zitten.
Het kan haast niet anders dat dan er onder de Aero-kit nog een opening zou moeten zitten, maar voordat ik die eraf haal zou het fijn zijn om zeker te weten of dat zin heeft.
Wie kan ons helpen?
Het kan haast niet anders dat dan er onder de Aero-kit nog een opening zou moeten zitten, maar voordat ik die eraf haal zou het fijn zijn om zeker te weten of dat zin heeft.
Wie kan ons helpen?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Gevonden! Bij mijn aerokit zit een opening net voor het rechterachterwiel aan de onderzijde van de auto. Met een lange sateprikker heb ik het afvoergaatje gevonden. Je moet een beetje schuin naar het midden van de auto richten. De opening zit dus niet exact onder de opening van de aerokit. Een paar keer prikken en je hebt hem gevonden. Het hout van de sateprikker zal verder geen schade aanbrengen wanneer je mis prikt.RedArrow90 schreef:Ik heb afgelopen weekend ook weer gekeken en kan wel een 'tuutje' vinden ongeveer 25 cm uit de kant. Die opening lekt water (natte plek eronder als de auto stil staat), maar er blijft water in het scherm zitten.
Wie kan ons helpen?
Er kwam toch nog een plens water uit terwijl ik niks meer hoorde klotsen.
Heb nog even tussen het dak en het binnenscherm gekeken, maar nergens roest te vinden. Komt waarschijnlijk door de extra anti roest behandeling en het feit dat ik er snel bij was.
Succes allemaal!
-
RedArrow90
- Geregistreerd lid
Gefeliciteerd!
Bedoel je het gat ongeveer 2 cm voor het achterwiel dat eruit ziet alsof er een verzonken schroef achter zit? Als je er iets inprikt voel je de eerste 2 a 3 cm niets en dan pas stoot je op iets waarvan ik dacht dat het een schroef o.i.d. zou zijn.
Kan je er wellicht een foto van maken?
Bedoel je het gat ongeveer 2 cm voor het achterwiel dat eruit ziet alsof er een verzonken schroef achter zit? Als je er iets inprikt voel je de eerste 2 a 3 cm niets en dan pas stoot je op iets waarvan ik dacht dat het een schroef o.i.d. zou zijn.
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Je zit helemaal goed! Nu moet je proberen een beetje schuin naar het midden van de auto te prikken. Dus niet recht omhoog. Als je goed zit , dan voel je bijna geen weerstand.RedArrow90 schreef:Gefeliciteerd!
Laat maar even weten of het is gelukt.
-
900 turbo S
- Geregistreerd lid
-
RedArrow90
- Geregistreerd lid
Het is gelukt
, er zat een prop Dinitrol in. Gelijk de andere kant ook maar gedaan. Ik denk niet dat het snel weer zal verstoppen, maar ga het toch regelmatig in de gaten houden.
Bedankt voor de tips en adviezen!
Groet, Merlijn
PS: nu nog hopen op wat beter cabrio-weer. Vanmorgen de vaart er maar ingehouden om de motregen over de auto te laten waaien ...
Groet, Merlijn
PS: nu nog hopen op wat beter cabrio-weer. Vanmorgen de vaart er maar ingehouden om de motregen over de auto te laten waaien ...
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Mijn CC is ook extra behandeld met een antiroest middel. Ik heb z'n idee dat er bij mij ook iets van was/teer voor de openingsgaten terecht was gekomen. Eerste keer trouwens in 15 jaar!RedArrow90 schreef:Het is gelukt, er zat een prop Dinitrol in. Gelijk de andere kant ook maar gedaan. Ik denk niet dat het snel weer zal verstoppen, maar ga het toch regelmatig in de gaten houden.
Groet, Merlijn
Het schijnt dat tijdens de beurten de gaatjes altijd gecontroleerd worden. (Haaima)
Ik ga ook maar duimen voor een zonnetje en blauwe hemel