Kosten van een classic 900 cabrio opknapper?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Rutger
Geregistreerd lid

Kosten van een classic 900 cabrio opknapper?

Bericht door Rutger » vr 29 apr, 2005 14:02

Alloha!

Zoals te lezen in m'n voorsteltopic ben ik al een klein poosje een beetje op zoek naar een opknap 900 classic.
Nu kreeg ik net ineens het gekke idee om m'n zoektocht wat meer te specificeren: de cabrio. Dat zal vast een stuk duurder zijn, maar toch toch ben ik wel benieuwd naar de kosten van zoiets.

In de zin van opknappen bedoel ik vooral de motor/versnellingsbak. Het lijkt mij wel een uitdaging om zelf op m'n gemak zo'n motor te reviseren of een versnellingsbak te vervangen.
Daarnaast zie ik in het opknappen van bodywork ook wel een uitdaging, maar aan belangrijke delen als het chassis of wielophanging zit ik liever niet. Als een spatbord d'r af dondert is het tot daar aan toe (zonde van het spatbord, zonde van het werk), maar als de wielophanging je tijdens het rijden ineens finaal in de steek laat zit je toch wel met de gebakken peren.

Voordat ik m'n verhaal nog veel langer (té lang) maak, dan maar m'n vraag: vanaf hoeveel euro's vind je een opknap 900 classic cabrio, liefst turbo variant alhoewel niet persé vereist, met zoveel mogelijk :mrgreen: van de bovenstaande mankementen (om de prijs te drukken)?

Total-loss exemplaren zoek ik trouwens niet echt, opknappen moet financiëel gezien wel een klein beetje rendabel zijn ;)

Alvast bedankt voor de reacties!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Kosten van een classic 900 cabrio opknapper?

Bericht door Style&Co » vr 29 apr, 2005 14:36

volgens mij zijn opknappers zoals door jouw beschreven vrij zeldzaam omdat het, door de relatief goede prijsstelling van goede exemplaren, zich zelfs voor garagebedrijven nog loont om er een ander blok/bak/turbo etc erin te hangen.

Heb een half jaar geleden een barrel voorbij zien komen voor 3000. Kap slecht, automaat slecht en een koelvloeistofprobleem. Denk dat je met een coupe meer lol en keuze hebt en beter uit bent. Neem bv die 88-er T16s voor 700 euro op marktplaats.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 29 apr, 2005 14:56

Style&Co schreef:volgens mij zijn opknappers zoals door jouw beschreven vrij zeldzaam omdat het, door de relatief goede prijsstelling van goede exemplaren, zich zelfs voor garagebedrijven nog loont om er een ander blok/bak/turbo etc erin te hangen.
Zit zeker wat in. Echt kans van slagen gaf ik deze actie ook niet; ik was meer benieuwd naar reacties zoals de jouwe. Bedankt daarvoor! Je ziet dat ik als newbie nog een hoop te leren heb..
Heb een half jaar geleden een barrel voorbij zien komen voor 3000. Kap slecht, automaat slecht en een koelvloeistofprobleem.
Dat klinkt inderdaad een beetje als "boven budget".
Denk dat je met een coupe meer lol en keuze hebt en beter uit bent. Neem bv die 88-er T16s voor 700 euro op marktplaats.
Klinkt goed, ik ga zoeken!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 29 apr, 2005 15:58

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/s ... 3D%26pv%3D

Afbeelding

viewtopic.php?t=5548 heb ik vermeld wat er allemaal goed en minder aan deze auto is.

succes!

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 29 apr, 2005 16:01

Yes, had 'm al gevonden in het Gespot subforum!
Even kijken wat m'n ouders d'r van vinden. Blijft natuurlijk een belangrijk punt als je thuis woont en jong bent ;)

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 29 apr, 2005 19:35

Dat een coupe meer lol biedt ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb er zelf 1 gehad, maar dat haaaalt het niet bij het lekker met het kapje open rondrijden vind ik.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 29 apr, 2005 19:40

John schreef:Dat een coupe meer lol biedt ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb er zelf 1 gehad, maar dat haaaalt het niet bij het lekker met het kapje open rondrijden vind ik.
Style bedoelt in combinatie met kosten!
Geld is ook een kwestie en voor een redelijke cabrio vragen ze penning zestien.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » zo 01 mei, 2005 20:03

Red Arrow schreef:[Style bedoelt in combinatie met kosten!
Geld is ook een kwestie en voor een redelijke cabrio vragen ze penning zestien.
dat lees ik er anders niet uit.....
maar ik heb er wel beeld en geluid bij

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » zo 22 mei, 2005 18:28

Voor een opknap- exemplaar durft men nog gerust 5000 Euro te vragen. Reden is dat ze erg waardevast blijven en op weg zijn echte klassiekers te worden. Keerzijde is dat wanneer je zon auto tip-top maakt ie al snel het dubbele waard is.

Zie bijvoorbeeld het volgende exemplaar:

http://www.autoscout24.nl/partner/bovag ... d=48415827

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 22 mei, 2005 18:43

Van de aanbieder, scherpenisseautos mag je er op zondag alleen niet naar kijken.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 22 mei, 2005 19:32

Heb dat ook wel eens gezien, een echt gelovige dealer waarvan de site geen info geeft op de dag es heren,

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » zo 22 mei, 2005 21:24

Ik ben niet meer op zoek, de zaken gaan iets anders lopen. M'n vader is op zoek naar een cabrio en heel misschien gaat er wat geschoven worden omdat 'ie het eigenlijk niet over z'n hart krijgt om de huidige 900 weg te doen :lol:

Plaats reactie