lekkage cabriokap?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

lekkage cabriokap?

Bericht door Guido900T » di 24 jul, 2007 16:00

Hallo,

Ik heb recent een 900 NG cabrio (modeljaar 97) aangeschaft. Nu heb ik een vervelend probleem: Na een zware regenbui komt er water in het "gootje" onder de cabriokap aan de bestuurderskant. ( in het frame zeg maar) Dit water blijft staan en loopt de bestuurderscabine in zodra ik ga rijden.

Mijn vragen:

Is dit een bekend verschijnsel?
Hoe komt dat water in het gootje?
Hoe is het op te lossen?

bvd Guido

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » wo 25 jul, 2007 20:21

Niemand? het dak lekt niet en de rubbers zijn volgens mij ook nog in orde.. misschien door de harde wind?

rien900
Geregistreerd lid

Bericht door rien900 » wo 25 jul, 2007 20:41

Hallo,

hier is iemand.
Eigenlijk kan het niet, het canvas van het dak sluit over de ruiten, tenminste als ze ver genoeg sluiten en dus over het mechaniek en dus over de "rails"aan de zijkanten.
Wordt je dak aan de binnenkant ook nat? Dat zou op lekkage duiden, misschien aan de voorkant, waar de zaak op de voorruitstijl aansluit.
Probeer eens met een flinke gieter!
Wat ik wel eens heb is het volgende: aan het dak zitten lussen, geen idee waarvoor ze dienen, maar af en toe komen ze onder de kap uit en dan gaan ze a.h.w. hevelen, ze worden nat en daarna loopt het water inderdaad zo naar binnen.
Eventueel heb ik wel een plaatje voor je van de kapconstructie, dat brengt je wellicht op ideeen.

Rien :idea:

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » wo 25 jul, 2007 23:08

graag! dank! :D

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » do 26 jul, 2007 20:49

Heb soortgelijk probleem, alleen komt het water bij mij binnen onder de dorpel vandaan, enwel om precies te zijn, onder de zwarte afdekdorpel aan de binnenzijde bestuurderskant, vooraan.Het dak is absoluut droog, wordt er stapelgek van, is bij harde regenval, heb er nu 2 sponzen liggen die een halve liter water per keer kunnen opnemen, hierdoor blijf mijn vloerbedekking nu gelukkig droog, maar is niet de oplossing.Wat een opluchting zou het zijn als iemand een goed idee heeft.

Groet, Rolf

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » vr 27 jul, 2007 0:06

het dak blijft aan de binnenkant droog, ook bij mij

maar ik zat te denken, de regen kan misschien door de harde wind naar binnen komen.. de ramen zitten immers vrij los in de sponningen?

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » vr 27 jul, 2007 21:00

Er is bij mij echt nergens vocht waarneembaar, gaat volgens mij dus via de binnenzijde van het raamstijl, naar de kunstof dorpelkap, en sijpelt er dan dus onder uit, maar hoe en waarom, ik kan het in iedergeval niet vinden/oplossen.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » za 28 jul, 2007 21:09

Rien,

Bedankt voor de tekening! Daaruit bleek dat het water toch via het dak moest komen. Waarschijnlijk lekte het dak bij de de naden.

Ik heb het hele dak ingespoten met een "tentdoek" spray. Volgens mij is het probleem nu opgelost. Met de gieter komt er igg geen water meer in het frame. :D

Duckhead
Geregistreerd lid

Bericht door Duckhead » zo 29 jul, 2007 0:23

Hoi,

Ik begrijp dat bij Guido900T het water door het dak lekte. Zelf heb ik last dat het water tussen raam en rubber door sijpelt. De garage heeft het raam al tig keer afgesteld, maar voor de zekerheid rijd ik toch maar met handdoeken in de auto :? .

Iemand nog een tip om dit voor eens en altijd op te lossen?

Groeten,
DH.

corduroy
Geregistreerd lid

''lussen'' in het cabriodak???

Bericht door corduroy » wo 22 aug, 2007 22:13

ola,
wie weet inderdaad waar deze lussen voor zijn??
gr roy

laolavector
Geregistreerd lid

Bericht door laolavector » zo 05 okt, 2008 22:03

Is het probleem nog steeds opgelost met de waterafstotende tentspray ? en welke spray heb je gebruikt ?

kojak58
Geregistreerd lid

lekkage

Bericht door kojak58 » wo 15 okt, 2008 19:48

Hallo, heb hetzelfde probleem gehad als u , water in die goot en als je begon te rijden liep het er gewoon uit, heb het dak opnieuw waterdicht gemaakt (VOORAL DE NAAD AAN BOVEN JE HOOFD) en gedaan met water in die goot , euvel was opgelost;
Greetz.,

BigTinus
Geregistreerd lid

Bericht door BigTinus » wo 15 okt, 2008 20:48

Ik heb ook last van waterval gehad.
Onder de achterbank aan de bestuurderszijde was het zeiknat, ook na een flutbuitje.
Het probleem bleek een losgeraakt afwateringsslangetje te zijn.
In de " plastic zak" waar de kap bij het openen invalt, zit in de hoek aan de bestuurders kant een afwateringsgaatje. Hieraan zit normaal gesproken een blank slangetje vast dat bij mij was losgeraakt (waarschijnlijk toen ik de kap heb vervangen).
Je kunt erbij door de achterbank eruit te halen en het rechter zij-paneel te verwijderen. Met wat kleine vingertjes kun je dan de slang achter het schotje (waaraan de kap met 3 bouten vastzit) weer aan het tuitje van de " plastic zak" wurmen.
Het kostte wat vloeken en tieren, maar ik heb iig weer droge voeten.

Groeten Martijn

Plaats reactie