Tikkend geluid bij openen cabriodak 900 NG 1996

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Sabriootje
Geregistreerd lid

Tikkend geluid bij openen cabriodak 900 NG 1996

Bericht door Sabriootje » ma 13 okt, 2008 15:01

Hallo,

Weet iemand wellicht wat het tikkend geluid kan zijn wat ik hoor bij het openen van mijn cabriodak?

Het geluid komt achter uit de auto en is pas hoorbaar als de achterruit en de "hoedeplank" al omhoog zijn. Het moment dus waarop het dak bij de voorraamstijl opgetild moet gaan worden. Het klinkt als een tandwiel wat overslaat.

Groeten, Paul

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 13 okt, 2008 15:10

Experts op dit gebied, volgens meerdere mensen met een SAAB 900 NG Cabrio, is: www.autobedrijfvandongen.nl , in
Zeeland en dan bedoel ik de plaats Zeeland in Noord Brabant, min of meer in de directe omgeving van Uden. :idea:
Ik zou willen schrijven, zege gaat namelijk niet op dit schriftelijke forum, neem ens contact op met autobedrijf van Dongen. :wink:

laurensdejong
Geregistreerd lid

Bericht door laurensdejong » di 21 okt, 2008 20:07

Hulde voor van Dongen!

Onlangs achterruit kapot van de 900 cabrio....perfect meedenkende mensen daar bij van Dongen. Dus echt bij vragen of onderdelen....deze mensen raadplegen!

Tikkend geluid nog nooit gehad wel eens dat de kap in twee keer moet sluiten in de hoedenplank om dat hij eerste keer niet pakt! Het oogje gaat niet in het gaatje!

Doet hij het wel gewoon ...open en sluiten?

Sabriootje
Geregistreerd lid

Tikkende hoedenplank

Bericht door Sabriootje » wo 22 okt, 2008 21:21

Hallo Laurens,

Ik heb al een afspraak staan bij van Dongen, ben benieuwd al een hoop goede verhalen over hen gehoord.

Bij onze Saab gaat er iets tikken op het moment dat de hoedenplank omhoog moet, soms krijg je dan een foutmelding en een ander keer gaat 'ie gewoon open. Euvel besproken met van Dongen, volgens hen moet dat met een uurtje gemaakt zijn.

En dan weer lekker "kroezen".....................

Groeten en bedankt voor je reactie,

Paul a.k.a. Sabriootje

Raydio
Geregistreerd lid

Bericht door Raydio » do 23 okt, 2008 17:46

Ik had precies hetzelfde. Was inderdaad binnen een uurtje weer weg (nog wel sneller geloof ik). De tandwielen lopen dan niet helemaal meer lekker.

Ze halen het motortje eruit, dat gaat tussen de bankschroef en zetten alle tandwielen op die manier weer in elkaar. Zag er niet moeilijk uit, maar voor mij toch te lastig om zelf te doen. Kan volgens hen weer jaren mee.

De kosten vielen ook erg mee. Rond de 50 euro.

Succes.

Plaats reactie