Schokbrekers 900NG Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
jvhecke
Geregistreerd lid

Re: Schokbrekers 900NG Cabrio

Bericht door jvhecke » vr 24 jun, 2005 18:04

Dirk, ik heb identiek dezelfde auto als de jouwe (2.3, ook US-specs, ook bordeaux, ook beige leer..)! Ik heb ook 4 gele Koni's, en wat de zaak nog veel beter maakt: 4 powerflex bushings in de vooras. Ik rij op 16" Pirelli PZERO en kan stellen dat ik, sedert deze modificaties, eindelijk graag met de auto rijd omdat het rijgedrag nu tenminste strak is.

Het systeem dat op de US-Saabs zit is een luchtpomp die lucht in de uitlaatkanalen spuit om de emisiewaarden te verbeteren.

mvg

Jo

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » wo 29 jun, 2005 19:01

Jo,

heb je bijgeval de artikelnummers van de bushings die je eronder hebt zitten; er is nogal wat keus..
Klaas

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » wo 29 jun, 2005 22:56

A&P zal wel weten wat ie gemonteerd heeft, ik kan ze wel beschrijven:
het zijn aan elke kant twee ronde bushings, één waar de onderste dwarsarm samenkomt met de schuine arm net achter het voorwiel en één waar de schuine arm vast zit aan het hulponderstel en het koetswerk, ongeveer ter hoogte van de A-stijl. Duidelijk genoeg zo?

Jo

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 01 jul, 2005 0:39

Zeker -
Merci.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 01 jul, 2005 10:23

jvhecke schreef:.

Het systeem dat op de US-Saabs zit is een luchtpomp die lucht in de uitlaatkanalen spuit om de emisiewaarden te verbeteren.
Wat een geniale vondst om die regeltjes te omzeilen! Echt saab. Als het tenminste zelf bedacht hebben. :wink:

Technisch is het natuurlijk flauwekul, want zo'n extra apparaatje belast het milieu ook, en er komt geen grammetje minder uitlaatgas in de lucht. Typisch weer een op zich goede regel die iets te ver doorschiet. Belachelijk om de eerst dertig seconden na de start al te meten én eisen te stellen.

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » ma 04 jul, 2005 14:33

Bij Porsche hadden ze die stomme luchtpompen al midden de jaren zeventig....

Plaats reactie