welk jaar cabrio?

Voor alle Saab cabrio rijders
pingpong
Geregistreerd lid

welk jaar Cabrio?

Bericht door pingpong » vr 23 jan, 2009 18:39

ik koop geen cabrio om mensen mee te nemen die zitten toch niet lekker achterin en trouwens mijn 9-5 estate is hier goed voor, altijd Porsche gereden tot nu toe en vind een Boxster een hele leuke en goed uitziende sportauto zeker na een jaar of 5 een relatief "koopje" maar ik ben op zoek naar een Saab Cabrio en de naam Boxster alleen laten vallen om e.a. te relativeren prijs/kwaliteit/prestige etc.,

ammolenaar
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ammolenaar » vr 23 jan, 2009 18:52

Wat die je in Arizona?? Vliegen?

Andy

pingpong
Geregistreerd lid

welk jaar Cabrio?

Bericht door pingpong » vr 23 jan, 2009 20:36

Deze de komende weken het volgende, natuur, bergklimmen Camelback mountain, zonnebaden, golf, skien, cabrio rijden nu nog in een 1978 Alfa Romeo het laatste jaar zonder die lelijke rubber spoiler en in de toekomst hopelijk een Saab, Barrett -Jackson classic car auction, Phoenix Open Golf tournament, Cardinals, Suns, Coyotes echt een geweldige ervaring en heel erg naar me zin en ik zie ze inderdaad vliegen UFO's de Phoenix lights LOL

elfried
Geregistreerd lid

cabrio

Bericht door elfried » za 24 jan, 2009 23:03

15 jaar terug mijn 16 V fpt 900 classic zonder automaat uit de VS geimporteerd.Bjr 1987 . Opzoeken van het VIN nummer leerde me dat de auto in Santa Monica had rondgereden. Ik ben er zeer gehecht aan geraakt en wil hem voor het leven houden. Als je er eenmaal in rondgetoerd heb ben je verkocht. Heb ook al in een ng gereden maar...nja not my cuppa tee.
Ik moet wel zeggen dat het leer door de waarschijnlijk extreme hittes daar behoorlijk te lijden had gehad. Wel een punt om in het oog te houden.
Da Saab heeft ook niet de betrouwbaarheid van een Japanner -eerlijk is eerlijk- maar bij een degelijk onderhoud en deftige rijstijl een probleemloze semi klassieker.

mvg

pingpong
Geregistreerd lid

welk jaar Cabrio?

Bericht door pingpong » za 24 jan, 2009 23:36

bedankt voor de aanmoediging, ook een jaar in Santa Monica gewoond, daar is roest soms een probleem en hier in de desert zijn de rubbers vaak op, maar de meeste cabrio's slapen toch binnen en meestal ook nog bestemd voor 2e/3e auto vandaar de lage km's/miles, veel prezier met je Classic.

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » zo 25 jan, 2009 23:10

Hmmm, ik had al eerder gereageerd maar blijkbaar niet zichtbaar geworden of ... :roll:

Anyway, volgende is i.m.h.o: zou voor de Viggen gaan, veel exclusiever en toch lekker snel. Een bak meer stijlvol dan een Boxter.

11K $ vind ik niet veel voor een Cabrio 2001 ! Hier in NL betaal je gauw 17K € voor een 2000 bj.

Tis ook een beetje hoe je wil gaan rijden; lekker scheuren en afreageren, neem een Boxter of liever een Elise of Speedster (als ze die daar hebben).

Wil je een luxe kar met veel erop en eraan, genoeg power en snelheid, veel klasse en exclusief; neem een Viggen!

In Europa rijden maar zo'n 300 Viggen cabrio's rond (en ik heb er ook één van 8) ) Hoe het in de USA zit weet ik niet precies maar denk dat dat er ook niet zo heel veel zijn.

In Europa zijn ze maar zo'n 2 jaar (1999-2000) geleverd, in de USA inderdaad wat langer.

Wegligging vd VIggen is standaard niet om over naar huis te schijven, hier zal hij in de Boxter zeker zijn meerdere moeten erkennen. Maar er is veel aan de wegligging van de Viggen te verbeteren zodat dit minpuntje weer aardig weggewerkt kan worden.

Niet onbelangrijk: Viggen heeft 225 a 230 pk (350Nm), met stage 1 van bv Maptun zit je al op 275pk en 420 Nm, wil je nog meer.. er zijn nog wat stages over :twisted:

Suc6 met je keuze en hou ons op de hoogte, ook van de prijzen.

pingpong
Geregistreerd lid

welk jaar cabrio?

Bericht door pingpong » zo 25 jan, 2009 23:10

Dit weekend heb ik 2 Cabrio's gezien/ geklopt en gereden, een 1992 900s met 136k miles, silver/tan, handbak, dak als nieuw, al glas goed, bestuursstoel met de gebruikelijke stijtage verder ok maar niet top, lak niet mooi meer en een beetje dun, verder reed beter dan verwacht, prijs $ 2000,-- firm, aardige vent met ook wel liefde voor de Saab en zelf een ng gekocht van 1998 vandaar de verkoop. 2e Cabrio een 1995 ng groen/tan, mooie kleur combinatie, handbak, nieuwe clutch, dak goed, 130 k miles erg mooi om te zien, zo op het oog een erg mooie auto maar reed wat minder geen idee waarom maar kwam net uit mijn 2004 9-5 die rijd/ruikt/looks als nieuw, ja dan is een auto uit 1995 toch iets anders maar hij zag eruit als top en misschien moet ik dit ook meer relativeren voor $ 3900,-- toch een hele auto, in ieder geval beiden zijn niet mijn keuze, vond zelfs de 1992 classic minder ramelen dan de 1995 ng maar de ng was mooier om te zien en ben ook totaal verpest nadat ik verleden week die Viggen van 2001 gereden heb ($11k) en ondanks 75k miles echt als een nieuwe auto reed met goede onderhoud en veel geld uitgeven kan natuurlijk iedere auto goed rijden maar die Viggen was toch iets speciaals, maar voor $ 11k is hier veel keuze een Boxster, Audi A4, BMW 3, het zijn ook niet echt mijn autos na jaren 911 is het maar behelpen met de Alfa nou, budget is echt een probleem dus ik zoek verder totdat ik iets vind wat het echt is.

MennoB
Geregistreerd lid

Bericht door MennoB » wo 28 jan, 2009 17:35

WimZ schreef:
De nieuwe 900, dus pakweg van '94 tot '98 zou ik niet doen, maar de 9-3 die daarop volgde, en met name de Viggen, die in de US van '99 tot 2002 geleverd is, is wel heel prettig. ...
Mag ik vragen waarom niet?. Ik rij zelf een saab Cabrio 900NG uit 1997 (monte carlo geel), ik ben er erg tevreden over en vind hem er ook mooi uit zien, natuurlijk zou ik liever een classic rijden maar dat zat er qua budget nu eenmaal niet in. verderop lees ik ook dat de 900NG de minst gewilde saab is, ik heb daar eigenlijk zelf gelukkig niet veel van gemerkt...
Groetjes tamara

pingpong
Geregistreerd lid

welk jaar cabrio?

Bericht door pingpong » di 10 feb, 2009 3:10

Is de 1994 900 Classic Convertable de commenorative buiten zeldzaam (500ex.) ook iets waard in NL? is deze meer collectable dan een 1986 waarvan ik er nog geen een te koop heb zien staan in AZ, pas ook nog een 900 classic gezien met airflo en vond het bodywerk niet echt mooi, maarja meningen verschillen en excuses aan de mensen die dit wel mooi vinden, ook vind ook een 911 met vleugel niet mooi maar ook daar zijn veel liefhebbers voor. Nog steeds voorzichtig op zoek, er is ook zoveel keuze hier voor weinig geld zelfs vandaag een 1996 Cabrio 100k miles $ 2900,- rood/tan automaat, niet gezien en ook niet voor mij bestemd, maar wat een prijs.

WimZ
Geregistreerd lid

Re: welk jaar cabrio?

Bericht door WimZ » di 10 feb, 2009 13:09

MennoB schreef:
WimZ schreef:
De nieuwe 900, dus pakweg van '94 tot '98 zou ik niet doen, maar de 9-3 die daarop volgde, en met name de Viggen, die in de US van '99 tot 2002 geleverd is, is wel heel prettig. ...
Mag ik vragen waarom niet?. Ik rij zelf een saab Cabrio 900NG uit 1997 (monte carlo geel), ik ben er erg tevreden over en vind hem er ook mooi uit zien, natuurlijk zou ik liever een classic rijden maar dat zat er qua budget nu eenmaal niet in. verderop lees ik ook dat de 900NG de minst gewilde saab is, ik heb daar eigenlijk zelf gelukkig niet veel van gemerkt...
Groetjes tamara
Excuses dat ik niet eerder heb gereageerd op je vraag:

Na / bij de overname van Saab door General Motors is de New Generation 900 ontwikkeld. In hun wijsheid hebben de GM-technici gemeend heel wat onderdelen fundamenteel anders te moeten uitvoeren dan men bij Saab gewend was. Zo is de hydraulische kapbediening vervangen door een elektrische, dus diverse elektromotoren in plaats van 2 hydraulische cilinders; is de ook hydraulische overbrenging van de koppeling vervangen door een kabel; en zo zijn er nog heel wat voorbeelden te noemen. De NG was technisch en daarmee kwalitatief een downgrade ten opzichte van de norm van het Saab van voorheen. Er waren daardoor heel wat problemen en kinderziektes met de NG900. Zoveel, dat ze rond 1997/1998 hebben besloten de auto vrijwel volledig opnieuw te ontwerpen, zonder dat het model werd vervangen. Er kwamen bij die redesign wel (beter geslaagde) andere bumpers op. Maar het belangrijkste is dat de kap en de koppeling weer hydraulisch werden en andere ontwerpfouten werden hersteld. De 9-3 is daarmee een betere auto dan haar voorganger.
Dit verklaart ook dat een NG900 goedkoper is dan de 900 classic, terwijl meestal het jongere model meer oplevert dan het oudere.
Aan de NG900 eigenaren die dit lezen: don't feel offended, dat is helemaal niet de bedoeling. De NG900 is boven alles ook een Saab en daarmee een begeerlijk bezit...

MennoB
Geregistreerd lid

Re: welk jaar cabrio?

Bericht door MennoB » wo 11 feb, 2009 9:08

WimZ schreef: Excuses dat ik niet eerder heb gereageerd op je vraag:

.
Duidelijk verhaal ;-)

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » wo 11 feb, 2009 10:00

Classic Convertable "Commemorative" Edition is zeker een erg leuke uitvoering. Vergelijkbaar met de GT in NL maar die is niet als cabrio verkocht.
Een begerenswaardige auto, heel mooi vol opties. Zonder aero skirts volgens mij en dat is eigelijk wel zo mooi (=mening :wink: ).

http://www.saabce.com/1994CE.htm

pingpong
Geregistreerd lid

welk jaar Cabrio?

Bericht door pingpong » zo 15 feb, 2009 3:26

Vandaag een 1988 Convertable Turbo, 76K miles, Vr.pr.$ 3500,-- wit, donker rood leer erg goed zelfs de bestuurdersstoel boven verwachting goed, automaat, rubbers goed, motor loopt goed en ziet er mooi schoon en verzorgd, schakelt goed, reed geweldig goed, de nadelen het dak kreunt zowel bij openen/sluiten en een op een paar plekken versleten maar nog het originele dak,, banden slecht, bumpers het zwart verkleurd, van eerste eigenaar en ja nu wordt het moeilijk had me voorgenomen niet iets te kopen wat helemaal perfect is en me zinnen gezet op een 1994 Commrmorative edition. Immiddels een bod gedaan van $ 2000,-- reactie van verkoper voor $ 2600,-- is de auto van u, zoek verder en het liefst een 5 bak en hoop toch op iets beter of goedkoper.

Vraag hoe kan ik een foto van deze Saab plaatsen? http://s652.photobuckett.com/albums/uu247/saabjet/

Plaats reactie