Cabrio dagelijks gebruik

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Cabrio dagelijks gebruik

Bericht door ingka » wo 25 mar, 2009 20:20

hej ..

misschien een rare vraag, ik wil weer graag een cabrio, maar zijn er hier ervaringsdeskundige die het huidige model 9-3 cabrio als dagelijks vervoer gebruiken met 1 kind (11 jr) en een labrador ?? In de showroom leek het me geen probleem, of ben ik een beetje naief ???

Gaat dit of beter-van-niet ?

Met volle bezetting 1-2 per/week wat langere rit (1-2 uur enkele reis), gemiddeld 3-4 per jaar lange rit naar NL en terug (ca 1100 km, zonder hond).

wie helpt ?

Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » wo 25 mar, 2009 20:52

lijkt mij geen probleem, alleen de hond... als ik mijn hond in een caab zet, springt hij er zo uit, en als je leer hebt, is de kans groot dat je daar de nagels van je hond in krijgt...

93paul
Geregistreerd lid

Bericht door 93paul » wo 25 mar, 2009 20:54

Als de labrador zich een beetje gedraagd moet het lukken. Let wel op dat de achterbank van de cabrio een stukje smaller is dan de 9.3 en dat de kofferbak ook niet overhoudt. tegen de tijd dat de 11jarige 15 is, wordt het misschien allemaal wel erg krap !

Ik heb geen ervaring met een hond en een open kap .... Wie weet waardeert hij/zij het ook wel enorm :-)

groet,

Paul

brtk
Geregistreerd lid

hond in cabrio

Bericht door brtk » do 26 mar, 2009 13:21

ik heb een nogal beweeglijke Sharpei, die altijd mee gaat.
Om te voorkomen dat ik haar 'verlies' heeft ze een tuigje aan waarmee ik haar aan de autogordelbevstiging vast klik. Ze heeft 1 keer zelf die gordel weten los te klikken (zag ik haar in mijn spiegel midden op een drukke 4-baans weg staan). Daar heb ik toen weer een beveiliging op gemaakt en dat werkt al een half jaar probleemloos.
Gaat dus prima!

brtk
Geregistreerd lid

Bericht door brtk » do 26 mar, 2009 13:24

Trouwens, ik heb ook leren bekleding en heb ter bescherming van een lap fleece een hoes gemaakt voor over de zitting. Glijdt ze ook minder uit in de bochten enzo.

brtk
Geregistreerd lid

hond in cabrio

Bericht door brtk » do 26 mar, 2009 13:25

ik heb een nogal beweeglijke Sharpei, die altijd mee gaat.
Om te voorkomen dat ik haar 'verlies' heeft ze een tuigje aan waarmee ik haar aan de autogordelbevstiging vast klik. Ze heeft 1 keer zelf die gordel weten los te klikken (zag ik haar in mijn spiegel midden op een drukke 4-baans weg staan). Daar heb ik toen weer een beveiliging op gemaakt en dat werkt al een half jaar probleemloos.
Gaat dus prima!

MennoB
Geregistreerd lid

900 NG cabrio

Bericht door MennoB » do 26 mar, 2009 21:17

Wij hebben een 900 NG uit '97 die mijn vriendin gewoon dagelijks gebruikt. We hebben geen kinderen maar wel een Jack Russel die we net als BRTK een tuigje aan doen en met een speciaal bandje in de gordel klikken......Hij heeft het altijd heel erg naar zijn zin als we open rijden, net als de mensen die achter of naast ons rijden....hij wil nl nog wel eens tegen de rugleuning of zijleuning opspringen.....erg leuk hoe mensen dan reageren. Zo'n hoes is trouwens geen slecht idee want nagels zijn idd niet heel erg goed voor het leer.

Groet,

Menno

Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » do 26 mar, 2009 21:21

Waar kan ik zo'n tuigje kopen, ik heb inmiddeels ook een caab, en een grote jachthond die regelmatig in de auto moet, maar nu moet ik altijd eerst de twingo van me moeder halen...

Ik heb nu nog een stoffen interieur, en wil wel leer, maar zie dat niet samen gaan met de hond, om er iets overheen te leggen vind ik ook niet ideaal, dus ik denk dat ik de stoelen en deurpanel vervang voor leren, maar de achterbank stof laat, ziet er wat minder uit, maar zodra de hond er niet meer is (duurt helaas niet lang meer waarschijnlijk) dan kan het leer er gewoon in en ziet het er nog netjes uit...

patje007
Geregistreerd lid

Re: 900 NG cabrio

Bericht door patje007 » do 26 mar, 2009 21:37

MennoB schreef:Wij hebben een 900 NG uit '97 die mijn vriendin gewoon dagelijks gebruikt. We hebben geen kinderen maar wel een Jack Russel die we net als BRTK een tuigje aan doen en met een speciaal bandje in de gordel klikken......Hij heeft het altijd heel erg naar zijn zin als we open rijden, net als de mensen die achter of naast ons rijden....hij wil nl nog wel eens tegen de rugleuning of zijleuning opspringen.....erg leuk hoe mensen dan reageren. Zo'n hoes is trouwens geen slecht idee want nagels zijn idd niet heel erg goed voor het leer.

Groet,

Menno

8)

Afbeelding

MennoB
Geregistreerd lid

Nationale CAAB Jack Russell dag

Bericht door MennoB » do 26 mar, 2009 22:26

Geweldig!!!

We moeten een meeting organiseren.........iets in de trend van Caab en hond :-) leuk een keer met zn alleen gaan lopen aan het strand ergens :-)

brtk
Geregistreerd lid

Caab en hond

Bericht door brtk » vr 27 mar, 2009 1:34

Ik heb 2 tuigjes, (want ik heb ook een boot, waar een hond ook nog wel eens af wil lazeren). De beste heb ik in duitsland (Kleef) in een gigantische dierensupermarkt gekocht, de andere weet ik niet zeker meer, ik geloof in een tuincentrum hier in de buurt waar ze ook veel dierenspullen hebben. Er bestaan in ieder geval ook banden die je aan de ene kant aan het tuigje klikt en aan de andere kant in de autogordelbevestiging, maar: let op het bevestigingssysteem! De mijne heb ik zelf gemaakt.

Leuk idee om met een aantal Caab's en honden op stap te gaan, maar veel stranden zijn (in het zomerseizoen) niet toegankelijk voor honden. Hetzelfde geldt voor veel bossen (alleen aangelijnd) en dat vinden mijn hnd en ik niet leuk. Een inventarisatie maken war het wel kan/mag? Bijvoorbeeld bij Nijmegen het 'Heumens Oord/ Maldens Vlak'.

Wat betreft de hoe over de zitting van de leren achterbank, die kan ik er met 1 beweging af trekken. Lijkt me toch fraaier dan een stoffen achterbank die erg snel smerig wordt en kapot kan gaan.

MennoB
Geregistreerd lid

Misschien even nieuw Topic van maken?

Bericht door MennoB » vr 27 mar, 2009 9:43

Saan en hond ofzo Anders gaan we hier denk ik de verkeerde kant op...alhoewel ik denk dat we wel overtuigend gnoeg geweest zijn hier om te kiezen voor een CAAB :-)

Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Bericht door Ronald en Mariska » vr 27 mar, 2009 12:43

Mijn hond (Labrador) heeft een Roadie:

Afbeelding

Verder heb ik nu een standaard hondenkleed voor in de auto, maar als het dak open is, is dat niet ideaal. De wind komt er makkelijk onder en dan bolt het helemaal op. Bovendien zijn die standaard hondenkleden vaak véél te groot voor dat mini-achterbankje. Vandaag heb ik gebeld met een autobekledingsbedrijf die een hoes kunnen maken. Ben wel benieuwd hoe duur dat is.

Overigens zijn wij altijd in voor een wandeling. In de zomer mag je met hond op het Slufterstrand (Maasvlakte) en in De Elzen (Dordrecht) mag de hond het hele jaar door los.

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » za 28 mar, 2009 10:55

..alhoewel ik denk dat we wel overtuige ... r een CAAB

zeker .. zeker ... leuk om al jullie ervaring te lezen.

Zelf zijn we niet onervaren op cabrio gebied, maar nooit als 'enige' familie auto, dus daar is/was nog wat twijfel over. We hebben inderdaad ook zo'n tuigje voor onze lab .. en zeker aangezien ze nog wat puppy kuren heeft zo nu en dan is het een aanrader.

en dat wandelen ... tja ...
< --------------------------- vanuit de tuin rechtstreeks het bos en het meer in ... de honden en cabrio hemel :wink:

jammer dat die 9-3 MY04 die ik op het oog had (2,0T automaat, etc.) net verkocht is ... even afwachten op de volgende kans

Plaats reactie