elektrische antenne

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
john van mulken
Geregistreerd lid

elektrische antenne

Bericht door john van mulken » ma 02 feb, 2009 21:45

vrijdagavond nieuw autoradio ingebouwd in de saab ( 900 cabrio, 2.0i 1995)
antenne komt netjes omhoog bij aanzetten van de radio. bij uitzetten gebeurt niets. het motortje van de antenne hoor je wel werken. nu rijd ik dus met uitgestoken antenne. gemakkelijke prooi voor vandalen. wat is hier defect en is dat zelf te repareren?
john van mulken.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 02 feb, 2009 21:51

Hoogstwaarschijnlijk het uiteinde van de flexibele tandheugel, die aan de spriet zelf vast zit, is afgebroken en
de oplossing is dan een nieuw exemplaar aan te schaffen en te monteren. :idea:
Onder andere verkrijgbaar via:
Veel succes!! :wink:

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » ma 02 feb, 2009 22:53

werkte de antenne wel voor het vervangen van de radio? anders zou ik het eerder in de electische aansluiting zoeken voor je de hele spriet gaat vervangen :!:

john van mulken
Geregistreerd lid

antenne

Bericht door john van mulken » vr 06 feb, 2009 0:57

Antenne is besteld.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding dien te monteren? Ga er wel van uit dat ik totaal geen sleutelaar ben en niet technisch.
HElP.
Indien iemand foto's heeft, hoe zo'n operatie uitgevoerd wordt......GRAAG
John

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » vr 20 feb, 2009 12:46

En bij mij..... de antenne deed het gisteren nog; vandaag gaat deze niet meer omhoog of omlaag, moter maakt wel geluid, m.i. dien ik ook een nieuwe antenne te bestellen en te monteren....

Ik zal e.e.a. bestellen en m.b.v. de haynes proberen te herstellen, of dit lastig is laat ik dan wel weten.

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » wo 18 mar, 2009 21:56

Vandaag de nieuwe antenne opgehaald...
Alles vrij eenvoudig gedemonteerd en wederom in elkaar gezet, de eerste maal kon ik de antenne niet helemaal in elkaar schuiven maar inderdaad zoals ik gelezen had gaat dit na de eerste maal aan/uit van de radio geheel zuiver ineen... maar nu komt het de tweede maal hoor ik een soort overslaan getik en gaat de antenne niet geheel naar beneden... iemand een idee of gewoo n alles nogmaals uit en in elkaar zetten; lijkt alsof de tandjes niet over een stuk van de lijn van de antenne lopen, je hoort een soort overslaan getik

turtlespeed
Geregistreerd lid

Bericht door turtlespeed » vr 03 apr, 2009 16:01

Vandaag ook de spriet vervangen, geen problemen, werkt weer als vanouds.

Plaats reactie