Bevestiging achterbank

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bevestiging achterbank

Bericht door Gele aero » di 12 mei, 2009 9:29

Even een vraag waar al wat over geschreven is, maar ik het exacte antwoord niet van kan vinden.

Ik ben bezig met het opknappen van een 900T16 cabrio oud model. De achterbank zit er los in. Tevens ligt er een zwart hoekprofiel los. Moet dit hoekprofiel voor de achterbank worden vastgezet? Zodat je als het ware een klein hoekje hebt voor de achterbank echt begint? Dit lijkt me namelijk niet helemaal een mooie Saab oplossing. En heeft er toevallig iemand foto's van de schroeven waar dit profiel mee vast zit, deze zitten namelijk niet meer in de auto volgens mij.

Alvast bedankt.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 12 mei, 2009 9:57

De achterbank wordt met behulp van die strip vastgezet. De strip past onderlangs de voorzijde van het metalen plateau waar de zitting op ligt. Er worden 4 torxboutjes van onderaf door de strip en het metalen plateau in de contramoeren, die in de houten onderzijde van de zitting zitten, gedraaid.
De functie van de zwarte strip is overigens het vasthouden van de vloerbedekking.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 12 mei, 2009 9:59

Helemaal helder, bedankt. Die strip komt dus aan de onderkant van de metalen plaat waar de bank op rust. Mooi, ga ik mee aan de slag!

Plaats reactie