Er is al veel geschreven over gelijknamige onderwerpen. ....je voelt 'm al ....en daar komt ie....MAAAR!!!
ok. Er zijn zoals ik het nu zie 3 sets motoren betrokken bij het hele proces.
1) de beruchte tonneau motor in de achterbak die altijd eerder slijt dan de bolide
2) de motortjes in de kap
3) een electromotortje onder de afdichtklep.
Over deze laatste zou ik het eens met jullie hebben. Zoals ik het zie is dat motortje ervoor om de vergrendeling uit te voeren, hetzij van de afdichtklep bij kap open of het vergrendelen van de kap wanneer deze niet open is.
Stel: je heb een versleten tonneau motor, en (nog) geen geld of noodzaak die motor te vervangen......dan kan je altijd de kap handmatig openen op 1 ding na:
De vergrendeling. Deze vergrendeling gaat alleen wanneer de tonneau motor niet te sterk versleten is, dat wil zeggen wanneer die niet doordraait
Doet ie dat wel.....dan OF krijg je de kap helemaal niet open OF je krijgt hem niet meer dicht en vergrendeld.
Vraag 1: Is deze assessment correct? Indien niet waar zit ik fout?
Na deze lange inleiding mijn brainwave en vraag 3: Indien dan een (deels?) manuele handeling niet alles kan, kan dat motortje dan niet onafhankelijk van de tonneau motor worden bediend door een kleine omleiding in de de stroom verzorging?
Indien ja, wat zou het kosten in termen van arbeidstijd en klein materiaal om de zaak de regelen?
Indien nee, waarom niet?
Indien twijfel, laat horen wat je denkt.
Groeten
Plezierrijder
handmatig dakje
-
eddracket
- Geregistreerd lid