vakantie met de cabrio - hoe om te gaan met je Caab

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
900 turbo S
Geregistreerd lid

vakantie met de cabrio - hoe om te gaan met je Caab

Bericht door 900 turbo S » do 20 aug, 2009 19:52

Ik ga komende 2 weken met de classic Caab naar de provence en de Cote d'Azur. Als jullie ergens in een dorp stoppen om ff op terrasje te zitten, shoppen (de vrouw), etc. laten jullie dan de Caab open of doen jullie altijd het dak dicht (uiteraard ervan uitgaande dat het mooi weer is ...)

En uiteraard hoe jullie de auto eventueel extra beveiligen. Er zit een klasse 3 alarm op.

Groet,
Marnix

Jeff Leiden
Geregistreerd lid

Bericht door Jeff Leiden » do 20 aug, 2009 19:55

Hoi Marnix

Zolang je de auto in het zicht heb, bv als je op een terrasje zit, dan kun je de auto wel open laten staan.
Maar als je de auto niet kunt zien omdat je achter je vrouw moet aanlopen ;-) bij het tassen dragen, dan zou ik de auto dicht doen en als het even kan in een parkeergarage doen.

Ik zou, zoals ze wel vaker zeggen, de goden niet verzoeken :-)

Fijne vakantie en hopelijk tot 6 september
http://www.cabrioclub.nl

Groeten Jeff

Herman W
Geregistreerd lid

Bericht door Herman W » do 20 aug, 2009 20:59

Toch maar meestal de kap gewoon dicht, hoef je er niet meer aan te denken. We hebben 2 jaar geleden in Vence meegemaakt dat er opeens een aantal mensen met zwarte haren tegen de auto gingen leunen, er vervolgens steentjes en takjes in gooiden (vermoedelijk om het alarm te testen). Wij zaten dus op een terras en hadden zicht op de auto. Vervolgens verschenen er nog meer vreemde types en was er een niet normale bedrijvigheid rondom de auto. We hebben ons terrasbezoek voortijdig afgebroken en zijn met de auto vertrokken, waarna we gevolgd werden door diezelfde figuren. Ik heb ze afgeschut door op een rotonde een volledig rondje te rijden en zo te laten blijken dat ik ze doorhad. Hoewel dat op zich ook inbeelding geweest kan zijn natuurlijk, maar een vreemde zaak was het wel.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » do 20 aug, 2009 21:02

tsja, je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Gewoon je verstand gebruiken en vooral genieten! enjoy your holiday 8)

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 20 aug, 2009 21:07

altijd open laten met bewegings-alarm erop (of niet), radio aan!, spullen uit het zicht onder het SISA-windscherm (of in de kofferbak), stoelen naar voren geklapt tegen uitdroging van het leer (velours :lol: ) of niet (en de kap dicht).

jelleiden
Geregistreerd lid

Bericht door jelleiden » do 20 aug, 2009 23:54

Dashboardkastje open laten staan en 's nachts een mooi geel stuurslot erop.
Gr. Jelleiden

djkriz
Geregistreerd lid

Bericht door djkriz » vr 21 aug, 2009 0:38

zou het dak altijd dicht doen; dat is zo gebeurd en hij is toch ook zo weer open?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 21 aug, 2009 0:59

Gewoon de Rotweiler op de achterbank achterlaten :lol:

Dobrov
Geregistreerd lid

Bericht door Dobrov » vr 21 aug, 2009 22:49

Als het weer goed is, laat ik de cabrio vaak open.
Geen waardevolle spullen in het zicht laten.
Dashboardkastje op slot en het alarm erop.

Je kunt 'm wel dicht parkeren, maar binnenkomen doen ze toch wel.
Zorg er alleen voor dat er geen reden bestaat om de auto open te breken.

In het belang van de cabrio-top sluit ik 's nachts altijd het dak ..

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » ma 24 aug, 2009 9:00

Thnx voor de antwoorden, de reis gaat morgen beginnen richting de Provence en de Cote d'Azur ;-)

Heb er zin in !

Herman W
Geregistreerd lid

Bericht door Herman W » ma 24 aug, 2009 19:14

Heul veul plezier en een prettige vakantie. Goed vooruitzicht nu iedereen het er al bijna op heeft zitten. Grt Oh ja, veel zon toegewenst. :D

elfried
Geregistreerd lid

Bericht door elfried » ma 31 aug, 2009 23:02

Net terug van De Gers .Kap heeft 1 maand open gestaan. Dag en nacht. Er is ook geen druppel regen gevallen, Ook naar het jazz festival van Marciac geweest . Ongeveer een halve dag de auto met de kap open onbewaakt achtergelaten. Geen probleem. Natuurlijk de Gers is de Cote d Azur niet

Plaats reactie