raamrubber achter

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Chearfull
Geregistreerd lid

raamrubber achter

Bericht door Chearfull » do 20 aug, 2009 10:54

Bij mijn "02 9-3 komt het rubber dat de regen tegen moet houden bij het raampje achter los. Gevolg is dat het water kan insijpelen in het achterscherm
Volgens de dealer moet dit compleet vervangen worden met het zwarte sierstuk. Kosten over de 400 euri.
Iemand ervaring hiermee? suggesties?
mvg
carl

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » do 20 aug, 2009 11:01

Volgens mij is hier al een paar keer iets over geschreven..

even de zoekfunctie gebruiken voor antwoorden

Chearfull
Geregistreerd lid

Bericht door Chearfull » ma 24 aug, 2009 20:15

Wel ik vind van alles over raamrubbers voor en op de deur maar niet over het zijrubber aan achterkant, of ik zoek heel slecht.
Kan iemand me op weg helpen?

gijoe666
Geregistreerd lid

Re: raamrubber achter

Bericht door gijoe666 » do 27 aug, 2009 11:57

Chearfull schreef:Bij mijn "02 9-3 komt het rubber dat de regen tegen moet houden bij het raampje achter los. Gevolg is dat het water kan insijpelen in het achterscherm
Volgens de dealer moet dit compleet vervangen worden met het zwarte sierstuk. Kosten over de 400 euri.
Iemand ervaring hiermee? suggesties?
mvg
carl
Raam moet idd vervangen worden. Op een gegeven moment zal je raam voor ook niet meer goed sluiten of gaan rammelen. Je kunt wel bij de meeste dealers een deal maken over het monteren en afstellen. Het kostte bij mij 350 euro inclusief montage.

tjeerd71
Geregistreerd lid

Bericht door tjeerd71 » do 10 sep, 2009 11:42

Is dit het rubber dat het achterraam verbindt met het portierraam?

Dit rubber zit in een metalen strip geschoven (het gefaamde roestende b-stijltje waar ik zelf naar op zoek ben) Dit stijltje zit vervolgens vast aan het achterraam (hoe is me nog niet helemaal duidelijk??? help??)

het rubber kun je overigens gewoon in en uit de metalen strip schuiven.

Op onderstaande link kun je deze onderdelen nieuw kopen, dus blijkbaar is het er wel af te halen en weer op te zetten (zie ook de prijzen!!)

Iemand nog tips?

http://www.thesaabsite.com/900old/c900c ... eparts.htm

CONVERTIBLE QUARTER GLASS MOLDINGS SAAB 900 1979-1994

Plaats reactie