Nieuwe look

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Anders D
Geregistreerd lid

Nieuwe look

Bericht door Anders D » za 19 sep, 2009 19:48

Een tijdje terug heb ik de viggen velgen van Arbilen overgenomen, vanochtend ben ik er eindelijk toe gekomen om ze ook daadwerkelijk te monteren. De oorzaak was wat minder, gisteren een lekke band met mijn oude! Nu stond de wissel sowieso op het programma, maar dit was toch even balen op weg naar kantoor gisteren.

Het weer vandaag was heerlijk, dus ik heb gelijk de eigenschappen wat kunnen testen. Mijn oude velgen staan op 225mm brede banden, deze op 205mm. Dat verschil is toch wel goed te merken, normaal rijden is op deze manier toch een stuk comfortabeler en ik hoor de banden ook een stuk minder. Ik ga nog even bijhouden of het ook in verbruik scheelt, dat kan ik me best voorstellen. De viggens zijn duidelijk een stuk beter (lees goed) uitgelijnd, de auto is ook minder spoorgevoelig nu.

Een nadeel dat ik merk is pure grip, dat kan er ook aan liggen dat de voorbanden niet superveel profiel meer hebben. Het weggedrag lijkt vooralsnog iets zweveriger, wat meer onderstuur. Hij heeft nu ook wat last van torque steer, merkte ik toen ik uit stilstand eens goed gas gaf (had ik niet verwacht).

Zeker omdat het beestje verlaagd is, vind ik het er zelf erg mooi uitzien nu. Voor mij ook belangrijk: er zitten nu tenminste weer echte Saab velgen onder. Het is wel een beetje pimp nu, ook omdat ze zo glimmen. Bedankt daarvoor Arbilen, ik ben wederom een happy Caaber ;)

Van
Afbeelding

Naar
Afbeelding

Van
Afbeelding

Naar
Afbeelding

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » zo 20 sep, 2009 0:39

Kan aan mij liggen, maar vond de oude op zich niet verkeerd. Alleen jammer dat het niet origineel was.

Heb zelf 18 inch onder mijn Caab. Ben er ook wel happy mee.

Plaats reactie