GT ipv Classic cabrio: hele jaar door?

Voor alle Saab cabrio rijders
cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » za 05 sep, 2009 17:47

WimZ schreef:In de winter heb je in een classic cabrio altijd meer last van condens en eventuele kleinere of grotere lekkages. De achterruitverwarming is kwetsbaar (kwetsbaarder dan in een vast gemonteerde ruit die niet constant in een opvangzak wordt gelegd) en het zicht schuin opzij naar achteren is beperkt.
.
Denk dat jij een lek ergens hebt, maar ik heb nog nooit last van condens gehad.Ik heb in heel wat stormen, sneeuwbuien, hagel etc gereden, maar nooit lekkage of condens gehad. Lijkt mij dus niet normaal. (achteruitverwarming doet het al 16 jaar :wink: )

Doc, weg die GT en koop een super cabrio (bj 1993 en van een liefhebber)

Swedish style
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish style » za 05 sep, 2009 17:49

Ik heb in het algemeen meer plezier van mijn cabrio dan van mijn GT. Heerlijk, dat dak open. Dus binnenkort: GT te koop (die van doc) :twisted:

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » za 05 sep, 2009 17:50

Melleds schreef:Niet iedere verzekeraar vergoed cabriokap schade...
Zeg, ik ga hem niet voor niets bij jou verzekeren!!! Kan dus wel en daar gaat het om. :wink:

hymn
Geregistreerd lid

Bericht door hymn » za 05 sep, 2009 20:27

Verschillende meningen zo te zien :wink:
Ik persoonlijk zou de GT houden en sparen om een garage en een Caab aan te schaffen :lol:

Gr

ridethewinds
Geregistreerd lid

Bericht door ridethewinds » za 05 sep, 2009 22:41

Ik zeg kom eens bij mij kijken..... Heb een GT en een cabrio.....

De GT staat altijd binnen en rij bijna (elke dag) in de cabrio....
In de winter is het geen probleem en koud is het zeker niet...
Je kan je Gt bij mij inruilen..

Groeten

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 06 sep, 2009 21:09

WimZ schreef:In de winter heb je in een classic cabrio altijd meer last van condens en eventuele kleinere of grotere lekkages. De achterruitverwarming is kwetsbaar (kwetsbaarder dan in een vast gemonteerde ruit die niet constant in een opvangzak wordt gelegd) en het zicht schuin opzij naar achteren is beperkt. Zelf rij ik de cabrio zo min mogelijk in de winter en geniet ik dan van het comfort van een dichte auto. Is ook beter voor de cabrio. De cabrio zou je ergens bij een boer kunnen stallen in de winter. En schorsen als de wegenbelasting een probleem vormt.

Mijn advies: hou de GT en koop desnoods (in eerste instantie) een vrij goedkope caab. Kijk of het bevalt en upgrade dan desgewenst later naar een mooiere. Ik kan natuurlijk ook niet in je portemonnaie kijken, maar als aanschafbudget een probleem is, dan is dit een redelijk goedkope oplossing.

Je weet nu wat je hebt, namelijk een gewild topmodel. Dat krijg je niet zomaar meer terug. Voor hetzelfde geld ruil je hem in op een rampenbak waar je heel veel pech mee hebt. En dan betreur je elke dag dat je de GT ervoor hebt weggedaan.
Enige zinnige advies in dit topic.

Kijk erst eens of een classic cabrio wat voor je is. Sommige mensen kunnen niet wennen aan het torderen en kraken, of willen een 9-3 met climate control of etzc. etc.
Met de herfst voor de deur en de winter in aantocht, zijn er koopjes zat.

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » za 03 okt, 2009 20:13

Ik rijd dagelijks in een HPT 1992 cabrio op LPG. In de zomervakantie gebruik ik een driedeurs LPT 1993 (wel met schuifdak en airco). De 900 LPT cabrio gebruik ik bijna nooit <500km/jr.
De cabrio's zijn zonder probleem het hele jaar door te rijden. De verwarming is prima, ik heb nooit last van condens. Indien de stoelverwarming het niet meer doet is dit vrij makkelijk te herstellen. Met de gasbak rijd ik zo'n 35.000km per jaar. Afgelopen winter heb ik in winterse omstandigheden zonder problemen een aantal malen een rondje Nl-SE-PL-NL gereden. Vorig jaar ben ik (open) in de winter naar de noordkaap gereden. Dit was prima te doen. (wel een muts opzetten)
Als je mij vraagt welke auto de meeste uitstraling heeft, moet ik zeggen de driedeurs. Ik zou mijn GT dan ook beslist niet weg doen.

lier
Geregistreerd lid

Bericht door lier » wo 14 okt, 2009 20:34

Ik heb een beetje soortgelijk dilemma. Super GT, super Caab t16s en van de zaak een 9-3 estate. Caab eruit of de GT of de 9-3 uit de bijtelling blijven houden. Gelukkig wel een garage en oprit. Het klinkt en is natuurlijk allemaal overdreven maar denk dat het nog maar een jaar 3 auto's wordt. ....

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 15 okt, 2009 9:12

Ik zou de 9-3 uit de bijtelling halen.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 15 okt, 2009 20:50

[inkopper?]9-3 Estate louter zakelijk[/inkopper?] Waarom/zou je die verkiezen te rijden boven de alternatieven (*)? Steek die E 4900 non-bijtelling liever in de peut en onderhoud van die andere (je eigen) Saabs.

Plaats reactie