cabrio mechanisme

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
pikker
Geregistreerd lid

cabrio mechanisme

Bericht door pikker » za 06 jun, 2009 15:41

Kan iemand mij helpen met de cabrio mechanisme van een saab 900 uit 1995. Het mechanisme in de kofferbak is getordeerd en volgens Rack Rotterdam moet deze vervangen worden. Maar ik kan hem tweedehands nergens vinden. Heeft iemand raad voor mij.

Bij voorbaat dank een nieuwe saab cabrio fan die niet bang is om te sleutelen.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 06 jun, 2009 15:44

Neem eens contact op met: www.autobedrijfvandongen.nl , in (de plaats) Zeeland, in de buurt van Oss, zij zijn
goed op de hoogte van het dak van een SAAB 900 NG Cabriolet en hebben al meerdere mensen van dit forum,
naar tevredenheid, geholpen. :idea:

pikker
Geregistreerd lid

Bericht door pikker » za 06 jun, 2009 16:10

Dat was snel bedankt voor je tip.
Ga gelijk een mailtje naar magazijn@autobedrijfvandongen.nl sturen.

pikker
Geregistreerd lid

Bericht door pikker » do 18 jun, 2009 19:17

Beste Saab vrienden wil even een update doen op mijn hulp geroep voor wat betreft de kap mechanisme die in de kofferbak zit. Vrij kort nadat ik een mail stuurde naar de tip De900C-GAS. Waar ik hem buiten gewoon dankbaar voor bent. Heb ik een afspraak gemaakt met autobedrijf van Dongen. Van morgen vroeg om 08.00 uur aangekomen werd er gelijk aan de cabrio gewerkt binnen een kwartier wist de monteur eigenlijk al wat er aan de hand was. De afdekplaat mechanisme moest gericht worden en er moesten aan beide zijde een arm gemonteerd worden welke ik gewoon niet had. In technische bewoording de vijfde boog geloof ik. Het mechanisme was in een mum van tijd gericht en hup hij ging als opzoek naar een setje 2e hands armen. Toen die daarmee kwam hebben we gezamenlijk ingebouwd en na de koffie werd de kap weer in geprogrammeerd. Ik moch hem helpen met de maten op te nemen 22 26 en 30 en hub het geheel werd geprogrammeerd en om 11.00 uur was de Cabrio gebruiksklaar en had ik afgerekend en kon w=ik terug naar huis. Saab vrienden ik moet jullie erkennen dit is één van de gouden monteurs welke het Saabforum een prijs zou moeten geven. Met zo'n souplesse en zoveel kennis en improviserend vermogen wat zowel efficiënt en innoverend is heb ik nog niet meegemaakt. Ik draag hem dan ook voor als die prijs ooit komt om hem als eerste te geven. En dan vrienden de klap de afrekening. Schrik niet ik had geïnformeerd bij Saab Rack in Rotterdam en ik moest toch wel zeker rekening houden met minimaal 1500 euro en als er dan ook wat tegen zat dan kon het snel oplopen tot 3000 euro. Bij onze van Dongen bv was ik 400 euro kwijt en daarboven op heb ik voor zeker 3000 euro aan kennis opgedaan. Ik wil de monteur uit het diepste van mijn ziel hiervoor danken. En als ik weer eens wat aan mijn Saab heb en ik kom er niet uit dan zal ik met liefde weer afreizen naar Zeeland in Brabant.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 18 jun, 2009 19:41

Leuk om te lezen!! :P

MaartenV6
Geregistreerd lid

Bericht door MaartenV6 » wo 11 nov, 2009 13:08

Ha goed bericht.

Ik heb ook een goede ervaring met van Dongen.
Onze Saab was op tijd gemaakt voor onze trouwdag en het dak werkte perfect. We hebbend onze entree gemaakt met het dak open. Prachtig!!!

Groeten,

Maarten :D

Plaats reactie