WAARDE
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Dat van dat voorjaar valt wel mee. Ik heb dat ook wel eens gevraagd aan een Saabdealer en die gaf aan dat het het hele jaar doorgaat. Een Saab cabrio is geen impulsaankoop die je doet omdat ineens de vogeltjes gaan fluiten. Vaak is men hier al langer mee bezig en weet men dat het vanzelf weer zomer wordt. Bovendien rijdt de echte liefhebber ook op een mooie winterdag open.
-
Jeff Leiden
- Geregistreerd lid
Klopt ook wel , heb er ook geen haast meecarlsson schreef:Makkelijker zoeken is de site www.dealerselect.nl daar werken de meeste Saabdealers ook mee.
Een Saab cabrio kunt je beter in het voorjaar verkopen, als de eerste zonnestralen weer verschijnen.
Voor zo'n 9.3 Cabrio van 2002 maakt het toch niet veel uit dat hij dan een jaar ouder is. Het gaat toch meer om de kilometerstand en de algemene indruk van de auto vergeleken met het aanbod van dat moment en het animo.
Aanbod van een echte aero is niet erg groot
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Ik heb voor de grap eens de prijspolitiek van mijn Saabdealer bijgehouden in de loop van het jaar, maar er zijn wel wat effecten, maar ze kijken ook goed wat er te koop is bij andere dealers. Hij heeft er steeds minimaal zo'n 7 tot 8 op voorraad en er is toch wel handel in die wagens, vooral van het meest recente type en met relatief lage km-standen. Hij heeft nu één 9.3 Aero automaat van 02/2002 met 65.000 km, daar vraag hij dan € 20.500 voor. Die is in consignatie sinds begin 2009 een daar vroeg hij eerst € 23.500 voor. Een andere 9.3 Cabrio 185 pk Aero Pakket met 125.000 uit 03-2003, daar is hij al meer dan 2 jaar mee aan het adverteren.
Tja een dealer telt ook wat marge om met de inruiler wat meer ruimte te hebben, daarnaast wordt een redelijk wat renteverlies geleden op die voorraad. Zo'n cabrio is bij een dealer al snel 10% duurder dan bij een algemene handelaar of een andere merkdealer.
Tja een dealer telt ook wat marge om met de inruiler wat meer ruimte te hebben, daarnaast wordt een redelijk wat renteverlies geleden op die voorraad. Zo'n cabrio is bij een dealer al snel 10% duurder dan bij een algemene handelaar of een andere merkdealer.
-
Jeff Leiden
- Geregistreerd lid
Ja dat is denk ik ook wel logisch 10% is ook wel een redelijke marge die de dealers hiervoor rekenen.carlsson schreef:Ik heb voor de grap eens de prijspolitiek van mijn Saabdealer bijgehouden in de loop van het jaar, maar er zijn wel wat effecten, maar ze kijken ook goed wat er te koop is bij andere dealers. Hij heeft er steeds minimaal zo'n 7 tot 8 op voorraad en er is toch wel handel in die wagens, vooral van het meest recente type en met relatief lage km-standen. Hij heeft nu één 9.3 Aero automaat van 02/2002 met 65.000 km, daar vraag hij dan € 20.500 voor. Die is in consignatie sinds begin 2009 een daar vroeg hij eerst € 23.500 voor. Een andere 9.3 Cabrio 185 pk Aero Pakket met 125.000 uit 03-2003, daar is hij al meer dan 2 jaar mee aan het adverteren.
Als ik dan uitga van een gemiddeld 20000 euro minus 15% omdat ik particulier ben dan is 16000 euro toch een redelijk bedrag denk ik zo
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik vrees dat je met 16 net aan de hoge kant zit, maar je kan het proberen. Je kan hem met vrpr 16 te koop zetten en in je hoofd een minimale verkoopprijs nemen van zeg 15 of 14,5.
Of je zet hem toch bij een dealer met de afspraak dat je er 15 voor wil hebben. Zij zetten hem dan bijvoorbeeld voor 18,5 te koop, wat geen gekke dealervraagprijs zou zijn.
Of je zet hem toch bij een dealer met de afspraak dat je er 15 voor wil hebben. Zij zetten hem dan bijvoorbeeld voor 18,5 te koop, wat geen gekke dealervraagprijs zou zijn.
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Black Turbo
- Geregistreerd lid